Veldig lenge siden jeg skrev noe her, og la inn noe bilde så da får jeg vel gjøre det.
Ser jeg har lagt noen bilder på et annet sted, men om jeg får veldig god tid så får jeg flytte de
Tosaiene (ettåringene) jeg kjøpte på Japanturen i mars har vokst godt etter forholdene.
Det er selvfølgelig for mange å ha 93 stk i en dam på 32.000L ,men det skal mer enn halveres til våren. Så da blir det nok litt gode kjøp på koi fra Mellum.
Det blir ikke så varmt i dammen som jeg trodde, for jeg regnet nesten med det ville bli for varmt inne i dette rommet med isolerte kanalplater i taket og vinduer rundt hele, men tempen kom ikke opp i mer enn 21 grader på det varmeste. Ble jo ganske mye vannbytting som må ta sin del av skylden. Så vi får se hvordan neste sommer blir, må nok mekke noe varmeveksler og styr for å få litt bedre veksttemperatur.
Sankene jeg kjøpte hos Shintaro er de som har vokst best hittil, og de har tatt igjen Showaen fra Isa som var nesten 10cm lengre når den ble kjøpt. Så litt skuffet over den.
Det er på dager som nå, med klart kaldt vær det virkelig er deilig med vinterhage. Så kaldt ute at det er helt uaktuelt for en frøsapinne å være mer enn høyst nødvendig ute. Men sol og klarvær som gjør at tempen i vinterhagen stiger til 22 grader ved lunsjtider

Da er det godt å nyte en god lunsj og en kopp kaffe ved damkanten,