Ja dette ble ikke helt sånn jeg hadde tenkt og sett for megSynd du sliter slik med fiskene Hans Ole
.
Dette her er bare et skudd i blinde egentlig, kan problemene være stressrelatert?
Står tanken ute eller inne, og har du dekt til sidene på den? Hadde en IBC stående ute uten å dekke til sidene, og da ble det ofte "full fyr i teltet" bare kattene gikk forbi eller det blåste litt og noen greiner beveget seg. Da ble det også røde finner og kropp. Det forsvant da jeg fikk dekt sidene og fiskene fikk roet seg ned.
Du kjører en 5000L/T pumpe på en 1000L tank med veldig få fisk og mye filter, i tillegg luftpumpe. Men så liten belastning på filteret, ville jeg nok kjørt maks 1000L/T og ikke noe ekstra luft som skaper enda mer strømninger i tanken, 2 fisk får nok mer enn nok oksygen når retur går i fall på returen.
Ville vel kanskje også ha prøvd med salt, da dette har bra effekt mtp stress etc.
Få håpe du finner ut av det og at alt løser seg.
Mvh Arnfinn
ibc står inne er bare en vegg som ikke er dekket til
Det er ingen trafikk av folk /dyr der annet en når jeg har matet eller sjekket/byttet vann
Jeg hadde jo tenkt og flytte de til et oppdretskar på 4000 liter men har ikke gjort det da de ikke har vært friske så jeg ikke stresser de.mere opp
På fredag gikk hoved vannledning til risør i stykker så nå har de klora vannet siden lørdag og frem til helgen som kommer så nå blir det ikke noe nytt vann på noen ting føre over helgen og at jeg har fått melding av kommunen at de har stoppet og klore vannet
Arnfinn jeg skal kansje til Grimstad i morgen vis jeg får tid og vis du vil ha besøk kunne jeg stokket innom og sett på dam og fisk og tatt en dam/fiske prat det hadde vært gøy? Send meg en sms med tlf nr ditt mitt nr er 90091552 vis det Passer og er greit
mvh
Hans Ole