Vekstfisk konkurranse 2023

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Ser at showane kommer fra blodlinje Asagi Magoi, her ser man flere med Asagi mønster på ryggen og de er høyest verdsatt da de ofte også fremstår mer maskuline kontra andre linjen som heter Tatsu Magoi. Denne linjen fremstår litt annerledes med sumi ( det sorte mønsteret) som ikke kommer helt frem før fisken har blitt 4 år. Derimot så ser man at Asagi Magoi Showane har mye sumi under utvikling som unge allerede.
jeg ser masse bra her, selv synes jeg det er vanskelig bedømme ut fra disse bildene, men har sett for meg en favoritt nummer 12. ikke nødvendigvis riktig, men tror denne har bra potensiale for sterk beni (røde feltene).
Bra kropp med riktig proporsjoner ser det ut som men her kan jeg også fort feile stort😜

Uansett lykke til alle sammen👍🐟🐟

eidsvold1814

Well-Known Member
Ja vi får ta oss dit og høre hva dommen er.
Om jeg husker reiseplanen, tror jeg Torsdag 9 November blir dagen vi kjører den dalen utover.
Førerkort er ordnet i dag. Hater den venstrekjøringa .
så litt halv kriminell ut han på bilde😂husk og titt litt etter mitt ønske helst vanlig ikke ginrin:)

hans-ole

Betalende medlem
kos dere på tur i Japan 👍🐟ta mye bilder og legg ut her så vi som er hjemme og fyrer og måker snø kan se åssen det er og være på fiske tur i Japan

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Halloen alle sammen.

Da har endelig han surra Green 🤪 🥴 fått kommet seg tilbake til steinrøysa etter en svipptur til Japan og Koiens rike;).

Og da har også dommen fra Show konkurransen falt.
Legger da ut her nå først hvilke fisk Mr. Sekiguchi valgte som nr. 4 og nr. 3.

Nr. 2 og 1 legger jeg ut her i morgen søndag. For nå blir det straks senga for denne karen🥴.

Men her er da hvilke fisk som ble nr. 4 og nr. 3.

Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 4:

Det var fisk nr. 19 som ble nr. 4 og den tilhører Jan Erik Vian.
Så gratulerer.
nr. 19. 36cm.jpg

Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 3:

Da var det nederste trinnet på pallen.

Det var fisk nr. 37 som ble nr. 3 og den tilhører Simen Strand.
Så gratulerer.
nr. 37. 31cm.png

Da var de lagt ut.
Så i morgen en gang;)🤔 kommer nr. 2 og 1 til å bli annonsert.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Det var hyggelig at oppdretter tok oppgaven som dommer dypt seriøst.
Jeg skjønner ikke et plukk japansk men forstod på Rob de boss ( tolken vår )
at han syntes dette var morsom oppgave å få og i tillegg gøy at Norsk Koiklubb hadde valgt hans fisker.

Vedlagt bilde av dømming .
Thore hadde gjort en grundig planlegging og oppdretter fikk se bilder utskrevet på A4 ark og Pc 👍
3042BCCA-DBEF-4AEB-A553-AB351071C026.jpeg

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da etter en god natts søvn så legger jeg nå ut den som ble nr. 2.
Vinneren og Grand Champion kommer i løpet av dagen engang ;) :cool:.

Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 2:

Da var det det nest øverste trinnet på pallen.

Det var fisk nr. 12 som ble nr. 2 og den tilhører Heidi Ustvedt.
Så gratulerer.
nr. 12. 34cm.jpg

Så folkens da er det bare å følge med på når Grand Champion blir publisert;)👊👍:cool:.

Hust

Betalende medlem
Da etter en god natts søvn så legger jeg nå ut den som ble nr. 2.
Vinneren og Grand Champion kommer i løpet av dagen engang ;) :cool:.

Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 2:

Da var det det nest øverste trinnet på pallen.

Det var fisk nr. 12 som ble nr. 2 og den tilhører Heidi Ustvedt.
Så gratulerer.
Vis vedlegget 16712

Så folkens da er det bare å følge med på når Grand Champion blir publisert;)👊👍:cool:.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
🌟💥Tatatadadadada🐟🐟🐟🐬🐳🐋🦈

Da var det hvem som ble Grand Champion.

Her er Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 1 og Grand Champion:

Det var fisk nr. 8 som ble nr. 1 og Grand Champion og den tilhører Kenneth Holmerud.
Så gratulerer til vinneren.
nr. 8. 32cm.jpg

Og under her er faktisk eieren til vinneren sammen med Masayuki Sekiguchi him self:cool:;).
Kenneth var med til Japan på årets tur. Så dette var moro.
Og det må presiseres at ingen navn på eiere av fiskene ble oppgitt før eller etter bedømmingen.
DSC_0181.JPG

Så da må jeg bare si TUSEN TAKK til alle dere som var med på denne konkurransen.
Og TUSEN TAKK til Tropex og Ornafish Japan som gjorde dette mulig.

Så da blir det premie utdeling på Årsmøtet til neste år som er planlagt hjemme her hos undertegnede en gang i januar 2024 samtidig som vi tar et lite treff.
Eksakt dato er ikke satt enda. Men den kommer.

Og jeg synes vi bør prøve å gjøre noe lignende til neste år hvis det er stemning for det?
Bare da med en annen variant fra en annen oppdretter var planen.

Selv synes jeg dette var veldig gøy og faktisk ikke så veldig mye jobb som skulle til egentlig.
Så undertegnede er klar for ny giv til neste år.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Så da kan vi jo skjøre en liten debatt om vinnerne og om folket er enig eller ikke🤔.

Og om mulig grunn til hvem som ble vinnerne og hvorfor kan dere jo også diskutere.

SimenStrand

Betalende medlem
Jeg syntes ikke Masayuki Sekiguchi gjør seg ut ved å velge denne som Grand Champ, må legge til at det var gøy han valgte en av mine som nummer 3 også.
Dette har vært veldig moro og håper ikke dette blir siste gangen :)
Takk til alle som har gjort dette mulig!

hans-ole

Betalende medlem
Så da kan vi jo skjøre en liten debatt om vinnerne og om folket er enig eller ikke🤔.

Og om mulig grunn til hvem som ble vinnerne og hvorfor kan dere jo også diskutere.

Håper og du/dere sier litt om hvorfor det ble disse hva han så på og hva som utgjorde at disse var vinnere ( ikke at jeg er uenig men prøver og lære noe sikkert flere som er intresert i det og)

Roar

Leder
Medlem av ledelsen
Gratulerer til dere som kom på pallen🏆

Og tusen takk til alle dere som har deltatt i år i årets konkurranse, uten dere hadde vi ikke fått dette til:)
Så en kjempestor takk til Thore og Øyvind og til alle dere som har gjort dette mulig å gjennomføre, det ligger en god del arbeide bak dette 👍:)
Nå blir det årsmøte med premieutdeling hos Thore i januar, ( dato kommer når Thore har fått vaktplanen sin) så må vi evaluere årets konkurranse og planlegge for 2024.
.
Igjen, gratulerer og takk til alle!

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Jeg syntes ikke Masayuki Sekiguchi gjør seg ut ved å velge denne som Grand Champ, må legge til at det var gøy han valgte en av mine som nummer 3 også.
Dette har vært veldig moro og håper ikke dette blir siste gangen :)
Takk til alle som har gjort dette mulig!
Ja var litt artig det der. For ser man på bildene på fisken som ble nr. 1 og den din som ble nr. 3 så er det jo en viss likhet.
Og man kan legge merke til at det som kjennetegner disse to er at Sumien (sorte) er ganske så ferdig utviklet.
Samt at skinnkvaliteten (fargene) er gode.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Gratulerer til Kenneth, Heidi, Simen og Jan Erik
Dersom dere skal gjennomføre en fiskekonkuranse neste sommer på et vis , vil det være bestillingsfrist litt ut i Mars engang for i år vil vi la sending med Tosai komme litt senere en før , så vi får med all fisk på den vår runden.
Jeg skal ikke blande meg i hva foreningen velger om det er billig-billig eller Tateshita , men Mars er tiden der noen oppdrettere har sortert en siste gang i Tategoi tankene sine og derfor har dere gode valgmuligheter

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Gratulerer! Synes dette ble et morsomt tiltak - på forumet også. Nå var jo dette billige fisker, og gøy at det også der finnes bra fisker. Men skal dette gjentas vil jeg stemme for at man går litt opp i pris. Ikke dyre, men en mellomting - om mulig. Da tror jeg kvaliteten blir jevnere, og flere blir fornøyde etter loddtrekningen. Da må det vel en bindene forhåndsbestilling til, slik at klubben vet hvor mange man skal ta hjem.
Ser at jeg var enig med Sekiguchi når det gjaldt vinneren, mens jeg bommet på de andre. Det er fine fisker, men jeg er i tvil om det "grå" utvikler seg til mere svart. Håper at nr.12 holder seg som den er, for den er veldig morsom i farge fordelingen. Håper flere har synspunkter på dette.

Roar

Leder
Medlem av ledelsen
Gratulerer! Synes dette ble et morsomt tiltak - på forumet også. Nå var jo dette billige fisker, og gøy at det også der finnes bra fisker. Men skal dette gjentas vil jeg stemme for at man går litt opp i pris. Ikke dyre, men en mellomting - om mulig. Da tror jeg kvaliteten blir jevnere, og flere blir fornøyde etter loddtrekningen. Da må det vel en bindene forhåndsbestilling til, slik at klubben vet hvor mange man skal ta hjem.
Ser at jeg var enig med Sekiguchi når det gjaldt vinneren, mens jeg bommet på de andre. Det er fine fisker, men jeg er i tvil om det "grå" utvikler seg til mere svart. Håper at nr.12 holder seg som den er, for den er veldig morsom i farge fordelingen. Håper flere har synspunkter på dette.
Fint å få inn synspunkter på fisk og hva vi bør tenke på til neste år, så er det gøy at dette engasjerer folket :)

Kenneth H

Administrator
Medlem av ledelsen
🌟💥Tatatadadadada🐟🐟🐟🐬🐳🐋🦈

Da var det hvem som ble Grand Champion.

Her er Fisken som Sekiguchi kåret til nr. 1 og Grand Champion:

Det var fisk nr. 8 som ble nr. 1 og Grand Champion og den tilhører Kenneth Holmerud.
Så gratulerer til vinneren.
Vis vedlegget 16713

Og under her er faktisk eieren til vinneren sammen med Masayuki Sekiguchi him self:cool:;).
Kenneth var med til Japan på årets tur. Så dette var moro.
Og det må presiseres at ingen navn på eiere av fiskene ble oppgitt før eller etter bedømmingen.
Vis vedlegget 16714

Så da må jeg bare si TUSEN TAKK til alle dere som var med på denne konkurransen.
Og TUSEN TAKK til Tropex og Ornafish Japan som gjorde dette mulig.

Så da blir det premie utdeling på Årsmøtet til neste år som er planlagt hjemme her hos undertegnede en gang i januar 2024 samtidig som vi tar et lite treff.
Eksakt dato er ikke satt enda. Men den kommer.

Og jeg synes vi bør prøve å gjøre noe lignende til neste år hvis det er stemning for det?
Bare da med en annen variant fra en annen oppdretter var planen.

Selv synes jeg dette var veldig gøy og faktisk ikke så veldig mye jobb som skulle til egentlig.
Så undertegnede er klar for ny giv til neste år.
Syntes vi burde prøve å få til noe lignende neste år, skaper jo litt entusiasme 🙂
Tenker også at det kan være fint å fortsette med tosai i grei kvalitet.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Gratulerer først og fremst til Kenneth🏆🕺🐟
Dette var gøy å følge med på og synes dette burde videreføres og enig med det Stein Dag nevner med et hakk opp på prisen.
Det kan være vel så interessant å følge med utviklingen til de 4 nominerte neste år, kanskje rett før Grand Champion 2024 (Sanke?)blir kåret 😜

Topp