Tropex annonse i Norsk Hagedamforening fra 1993

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Hm og fargebrosjyrer
Det er sykt hvordan ting forandres relativt raskt.
Det er tilbake i gode gamle postordre tider før nettet.
Jeg ringte den gang fra min fasttelefon til en skrue i Aurskog og avtalte tid.
Det var høy grad av kunskap og hjelp og det ble etter hvert mange turer.

Den gang var det 6 måneder bestillingstid, nå er den havert til 3 😂
Ja fargebrosjyrer var stas. Ikke engang VG hadde det.
Jeg satt i styret til foreningen siste halvdel av 90 tallet og husker vi vedtok og koste på oss farger på noen få bilder i bladet, men det var dyrt altså 😂😂

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Hehe, dette var artig å se. Jeg hadde glemt den logoen der :) Den var faktisk inspirert av en Echinodorus bleheri (Amazon sverdplante) Altså en akvarieplante for de som ikke er innom den hobbyen :). Fargebrosjyre ja det var noe nytt. De første vi ga ut var sort/hvitt selvfølgelig, men det var den første brosjyren da, som kom ut i 91.
Huff dette minnet meg på at jeg begynner å bli gammel. Kanskje jeg må bytte ut dette bildet jeg har her også.. Ser jeg har svart hår der.. Det er visst ikke helt svart nå, etter at jeg bleket det litt :-D Jeg husker du og broren din kom på besøk, og jeg må vel innrømme at jeg tenkte dette blir ikke så gode kunder, for dere hadde dam med naturbunn, og skulle ikke ha folie.
Men det ble vel en duk i dammen hos moren og faren din ganske raskt?
Dammuslinger var og lov å selge og importere, hvordan er det med det nå? Lavvoltpumper (12 og 24V) pumper var og litt inn, det har vært borte i laaang tid.
Men den gang som nå, likte jeg jo bedre å prate enn å tjene penger, så det ble mye prat om fisk og planter husker jeg.

eidsvold1814

Well-Known Member
super techno har i allefall
noen 12v pumper,men utenom litt annen sikkerhet har det ingen hensikt, i allefall ikke de jeg har sett på,samme pumpe størrelse i 12 og 230v bruker tilnærmet lik energi (watt) så er ingen penger å spare på strømregninga

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
super techno har i allefall
noen 12v pumper,men utenom litt annen sikkerhet har det ingen hensikt, i allefall ikke de jeg har sett på,samme pumpe størrelse i 12 og 230v bruker tilnærmet lik energi (watt) så er ingen penger å spare på strømregninga
Nei det blir jo bare ett ledd til, en trafo tar jo og litt ekstra strøm. Hvert fall de litt gamle, ble jo varme utenpå. De nye elektroniske er vel mer effektive.

Topp