The 1 Million gallon koipond

Haab

Betalende medlem
Tja. Jeg har vel telt 30+ stk samtidig. Men de er over hele dammen. Litt lettere å telle nå når de har startet å komme svømmende når jeg mater de. Jeg har ikke gjort det tidligere

Haab

Betalende medlem
Ser ut som hun legger egg.
Hun la ikke egg i fjord , så da er det på tide i år 👍
Ja, det var et voldsomt leven inn og ut av plantene de 30 min jeg stod der. De hadde nok holdt på en stund når jeg tittet innom, og de var langt fra ferdige når jeg gikk 30 min senere.

Blir nok masse yngel, men vinteren tar nok knekken på disse også ...

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Ja, det var et voldsomt leven inn og ut av plantene de 30 min jeg stod der. De hadde nok holdt på en stund når jeg tittet innom, og de var langt fra ferdige når jeg gikk 30 min senere.

Blir nok masse yngel, men vinteren tar nok knekken på disse også ...
Ikke si det , yngel som klekker i dam nå , rekker og bli 5-8cm og disse er noen tøffinger .
Jeg har selv mistet stor fisk , mens yngel har klart seg fint.
Har tro på 200.000 yngel nå og tipper 2000 igjen til våren ..

Haab

Betalende medlem
Tenker du å la cagoien gå ute i vinter?
Ja, planen er at all fisk som kommer ut i stordammen skal bli der året rundt. De andre som er der har tålt 3 vintre, og ingen foring om sommeren.

I år fôrer jeg alt de klarer å spise. De har vel dyttet i seg 2 liter pellets hver dag siden midten av juni. Det er en fin aktivitet å bruke 1-2 timer ved dammen, hver morgen, hvor både fiskene og jeg spiser frokost. Da kan bikkja få løpe fritt, mens resten av familien kan våkne i eget tempo. Da snakker vi ferie :)

Haab

Betalende medlem
Fantastisk påske bilde 👍
20200731_111632_resized.jpg

Rart at det bare av og til fungerer å legge inn bilder. Prøvde å få lagt inn noen flere nå, men får bare feilmelding. Uansett - har nå kjøpt 1400 potentilla Goldfinger på 10x10 cm. Når de dekker alle sidene med gule blomster fra juli til frosten kommer - da snakker vi påskebilder. Hber plante blir ca 100 cm i alle retninger. Målet er at de skal dekke alle sidene ned til vannet, slik at gjerdet blir usynlig

Sammen med 200 nye vanlijer som er på vei opp nå, tror jeg det blir mye fint å se på neste år

I tillegg til Yamabukiene, kom det med Cagoien 2-3 Sanke-lignende koi på 15+ cm som jeg synes har spennende mønster. Blir selvfølgelig ikke show-fisk, men morsomt med litt variasjon. I tillegg kom det 2 helt oransje koi

Sist redigert:
Topp