Hva er nytt

Stor gullfisk i det fri

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Denne gullfisken ble funnet når de skulle tømme et fiskevann for gjedde.
Ikke skjønner jeg at den kan ha overlevd der, med den gjeddebestanden, men..

epD_XK9yLl-OZPJP3PeUtASYaw7VF--iTtv31qeBcFHw.jpgLink til NRK

hans-ole

Betalende medlem
Jeg syntes det er synd de ikke fanget opp masse av de andre fiska føre de forgifta og drepte alt 🙈

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Jeg hadde en pussig opplevelse for mange år siden. Familien fulgte i Brødrene Dals spor på Overfloden (Sørkedalselva ned til Bogstadvannet). Ute på vannet, på ca 1 meters dyp, så jeg noe som lignet på en stor gulrot. Det var en oransje gullfisk på ca 20 cm. Alle så den, men så oppdaget jeg ei gjedde på ca 60cm på den andre siden av kanoen. Ingen andre klarte å se den, så jeg kjørte padleåra ned i vannet, og traff gjedda i nakken. Steindød, fløt opp, tok den med hjem. Utrolig at slik synlig gullfisk hadde klart å overleve i et gjeddevann.

Arne

Medlem av ledelsen
Jeg hadde en pussig opplevelse for mange år siden. Familien fulgte i Brødrene Dals spor på Overfloden (Sørkedalselva ned til Bogstadvannet). Ute på vannet, på ca 1 meters dyp, så jeg noe som lignet på en stor gulrot. Det var en oransje gullfisk på ca 20 cm. Alle så den, men så oppdaget jeg ei gjedde på ca 60cm på den andre siden av kanoen. Ingen andre klarte å se den, så jeg kjørte padleåra ned i vannet, og traff gjedda i nakken. Steindød, fløt opp, tok den med hjem. Utrolig at slik synlig gullfisk hadde klart å overleve i et gjeddevann.
Artig historie, ja i dette vannet så var jo problemet at det var masse gjedde der, og ikke noe ørret lenger. Så da er det helt utrolig merkelig at denne gullfisken har levd der i sikkert en del år for å ha nådd denne str.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Artig historie, ja i dette vannet så var jo problemet at det var masse gjedde der, og ikke noe ørret lenger. Så da er det helt utrolig merkelig at denne gullfisken har levd der i sikkert en del år for å ha nådd denne str.
Kanskje er gjedda fargeblind rød og grønt same same🤗

Arne

Medlem av ledelsen
Kanskje er gjedda fargeblind rød og grønt same same🤗
Nja ikke vet jeg, men det er jo en grunn til at fisker er brun/grønne :) Og vi fisker jo med forskjellige farger på sluker og woblere, og hevder det er forskjell på dem så noe farger må de vel se?

Topp