Det har kommet kritikk mot styret i foreningen fordi vi har valgt å legge ut et referat fra et møte slik at det kun er synlig for foreningens betalende medlemmer.
Det har også vært diskutert i styret og på foreningens årsmøte hva og hvor mye som skal postes på disse sidene, og hva som skal ligge åpent.
Bare for å oppklare litt så er det svært få ting som postes der. Det kan sikkert bekreftes av andre betalende medlemmer som ikke er med i styret.
Det er noen ting som skal og bør ligge der. Et eksempel er register over betalende medlemmer med kontaktinfo. Dette er kun den informasjonen som medlemmet selv legger inn.
Dette vil vi ikke legge ut åpent fordi flere ikke ønsker at dette er informasjon som skal ligge helt åpent.
Det kan og være spørsmål som enkelte medlemmer ønsker svar på uten at "hele verden" kan se hva de spør om.
Dette er helt opp til hvert enkelt medlem og er ikke noe styret verken vil, eller har lyst til å legge føringer for.
Det vi i styret mener bør ligge åpent er ting som postes av tips og råd ang hold av fisk og planter generelt.
Styret i seg selv er ikke ansvarlig for hva og hvordan ting postes her på forumet.
Dette forumet eies og driftes av foreningens betalende medlemmer, og blir verken verre eller bedre enn hva våre medlemmer gjør det til.
Av praktiske og historiske grunner er det stort sett foreningen styre som sitter med moderator rettigheter. Men ikke alle deltar like aktivt her.
Dette er også noe vi i styret har diskutert fra tid til annen. Er det andre måter å gjøre dette på?
Og det er det sikkert, men foreløpig har det vært vanskelig nok å fylle styrepostene med motiverte folk.
Når det gjelder dette konkrete referatet som er lagt på de sidene som kun er for våre betalende medlemmer er det gjort av følgende grunner:
Dette er litt på siden av vårt hovedmål, som er å opplyse om fisk og plantehold i dam, men samtidig synes vi at siden vi brukte penger på en god foredragsholder så ville vi gi noe tilbake til våre betalende medlemmer.
Så vi håper slike småting er en liten gullrot for de som vurderer å melde seg inn.
Hvis det skulle virke mot sin hensikt, at folk velger å ikke melde seg inn, så er jo det trist.
Intensjonen fra styret er å gi litt til tilbake til de som velger å betale og å bidrar til foreningens og forumets drift.
Det vil jo alltid være en avveining av hva som bør ligge helt åpent og ikke, men som de fleste da forstår er det da mest opp til hvert enkelt medlem hvor man poster hva.
Vi i styret ønsker konstruktive tilbakespill på dette, og vi flytter diskusjonen over til denne tråden fra Bonsai/niwaki treffet.
Vi i styret har behandlet dette, og det var enstemmighet for å slette innleggene som var på tråden "Bonsai/Niwaki-dag på Nesoddtangen" og som ikke hadde noe med selve treffet å gjøre.
Og vi skulle helst ha flyttet innleggene hit, men dette var ikke teknisk mulig uten å flytte hele tråden.
Så for at ikke folk skal føle at vi i styret bare sletter det vi ikke liker har en i styret tatt skjermdump av innleggene som blir slettet så de kan enten skrives inn om noen ønsker det, eller bare kommenteres.
Vi kommer til å slette bildene også etter en mnd tid.
Og som sagt vi ønsker innspill på dette, og også hvordan driften av foreningen kan bli bedre.
Vi henstiller til alle om å holde seg saklige, og ikke gå på person, men sak.
Det har også vært diskutert i styret og på foreningens årsmøte hva og hvor mye som skal postes på disse sidene, og hva som skal ligge åpent.
Bare for å oppklare litt så er det svært få ting som postes der. Det kan sikkert bekreftes av andre betalende medlemmer som ikke er med i styret.
Det er noen ting som skal og bør ligge der. Et eksempel er register over betalende medlemmer med kontaktinfo. Dette er kun den informasjonen som medlemmet selv legger inn.
Dette vil vi ikke legge ut åpent fordi flere ikke ønsker at dette er informasjon som skal ligge helt åpent.
Det kan og være spørsmål som enkelte medlemmer ønsker svar på uten at "hele verden" kan se hva de spør om.
Dette er helt opp til hvert enkelt medlem og er ikke noe styret verken vil, eller har lyst til å legge føringer for.
Det vi i styret mener bør ligge åpent er ting som postes av tips og råd ang hold av fisk og planter generelt.
Styret i seg selv er ikke ansvarlig for hva og hvordan ting postes her på forumet.
Dette forumet eies og driftes av foreningens betalende medlemmer, og blir verken verre eller bedre enn hva våre medlemmer gjør det til.
Av praktiske og historiske grunner er det stort sett foreningen styre som sitter med moderator rettigheter. Men ikke alle deltar like aktivt her.
Dette er også noe vi i styret har diskutert fra tid til annen. Er det andre måter å gjøre dette på?
Og det er det sikkert, men foreløpig har det vært vanskelig nok å fylle styrepostene med motiverte folk.
Når det gjelder dette konkrete referatet som er lagt på de sidene som kun er for våre betalende medlemmer er det gjort av følgende grunner:
Dette er litt på siden av vårt hovedmål, som er å opplyse om fisk og plantehold i dam, men samtidig synes vi at siden vi brukte penger på en god foredragsholder så ville vi gi noe tilbake til våre betalende medlemmer.
Så vi håper slike småting er en liten gullrot for de som vurderer å melde seg inn.
Hvis det skulle virke mot sin hensikt, at folk velger å ikke melde seg inn, så er jo det trist.
Intensjonen fra styret er å gi litt til tilbake til de som velger å betale og å bidrar til foreningens og forumets drift.
Det vil jo alltid være en avveining av hva som bør ligge helt åpent og ikke, men som de fleste da forstår er det da mest opp til hvert enkelt medlem hvor man poster hva.
Vi i styret ønsker konstruktive tilbakespill på dette, og vi flytter diskusjonen over til denne tråden fra Bonsai/niwaki treffet.
Vi i styret har behandlet dette, og det var enstemmighet for å slette innleggene som var på tråden "Bonsai/Niwaki-dag på Nesoddtangen" og som ikke hadde noe med selve treffet å gjøre.
Og vi skulle helst ha flyttet innleggene hit, men dette var ikke teknisk mulig uten å flytte hele tråden.
Så for at ikke folk skal føle at vi i styret bare sletter det vi ikke liker har en i styret tatt skjermdump av innleggene som blir slettet så de kan enten skrives inn om noen ønsker det, eller bare kommenteres.
Vi kommer til å slette bildene også etter en mnd tid.
Og som sagt vi ønsker innspill på dette, og også hvordan driften av foreningen kan bli bedre.
Vi henstiller til alle om å holde seg saklige, og ikke gå på person, men sak.
Vedlegg
-
433,5 KB Sett: 8
-
580,3 KB Sett: 8
-
568,5 KB Sett: 7
-
164,3 KB Sett: 7
-
613,5 KB Sett: 7
-
108,2 KB Sett: 6
Sist redigert: