Salg og auksjon på vårt treff 15 mai

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Da har vi funnet ut at vi også kan ta en salg / auksjon av varer som medlemmene ønsker å selge. Dette kan være avleggere av planter, egenavlede fisk, brukte pumper, filtere ja hva som helst innen hage-hagedam-fisk.

Det er fint hvis folk legger ut både hva de ønsker å selge, samt hva de kunne tenkt seg å kjøpe.

Hvordan vi gjør dette rent praktisk vil vi komme tilbake til, men en ting som er sikkert er at planter og fisk fra andre hager skal holdes unna annlegget til Tommy.

Det blir laget i stand et sted litt unna dammen hvor dette kan foregå. Dette for å være sikker på ikke å spre evnt smitte fra andre dammer over i den vi skal besøke.

Hvordan vi gjør med hensyn til om foreningen skal ha en liten andel av salget er usikkert. Akvarieklubber tar vanligvis 20% av salgsummen, men vi i styret har lurt på om ikke dette er litt mye. Så her kommer vi tilbake med mer info nærmere møtet.

Arne

Medlem av ledelsen
Jeg har i noen år dyrket frem Aponogeton distachyos som er en morsom plante synes jeg. Den eneste aponegeton som trives så langt nord tror jeg?
Den blomstrer og kan bli riktig fin. Skal legge ut litt bilder etterhvert. Og regner med å ta med noen slike på treffet.
Tror også jeg tar med stiklinger av pil, noen som er intr i dette for hekk eller enkeltplanter? Kan lage stiklinger fra 15 til 200cm høye..

Tommy

Betalende medlem
Det er mulig jeg kommer til å selge denne damen her på auksjonen, men har ikke helt bestemt meg;)

Arne

Medlem av ledelsen
Synes den har potensiale til å bli finere jeg.. Ligger litt grått bak der som kan komme frem og bli svart. + ganske god ginrin.. Hva tenker du som min pris Tommy?

Tommy

Betalende medlem
Den er langt fra ferdig utviklet når det gjelder sumi, og hun er mye sortere nå.
Har ikke noen nyere bilder av henne.
Når det gjelder minstepris må jeg nok litt i tenkeboksen:)

Topp