Prosjekt inne-dam

hans-ole

Betalende medlem
Hadde vel vært lurt og boret hull til et par lufte ventiler i filter rommet føre du lokker igjen på toppen ?

bert

Well-Known Member
Ikke helt som når jeg bygde , fikk tak i gravemaskin med fører kl 16 fredag, gravd ut og støpt ferdig til fredagen etter, Med tegninger kun i hue. Pumpebilen kom fra Årnes til betongen , sommer stengt her. 🐟 🐟 🐟 👌 står respekt av forarbeidet.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hadde vel vært lurt og boret hull til et par lufte ventiler i filter rommet føre du lokker igjen på toppen ?
Tanken er oppvarming i dette rommet under gulv, varm luft vil gå gjennom åpning gulv dam og det vil bli knusktørt, det er planen så langt.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Ikke helt som når jeg bygde , fikk tak i gravemaskin med fører kl 16 fredag, gravd ut og støpt ferdig til fredagen etter, Med tegninger kun i hue. Pumpebilen kom fra Årnes til betongen , sommer stengt her. 🐟 🐟 🐟 👌 står respekt av forarbeidet.
Har jo det meste i hodet selv, men når jeg har en prosjektleder som er pensjonert tømrer, arkitekt og nabo så blir det prosjekteringer med tegninger proft sådan😜
Når det er sagt så må jo kommunen ha tegninger i hue og reva i riktig målestokk, situasjonskart, nabovarsel, egenerklæring, begrunnelse for tiltaket, overvannshåndtering, U- verdi av tomta, etc.
Her er jeg glad for hjelp kan man si😅
Har en disp søknad i tillegg som omfatter bebyggelse nærmere en 4m fra nabogrensen. Disp søknad har en 12 ukers periode som går ut nå mandag. Når det er sagt så står huset tilbakelent mot nabo nærmere en 4m fra før av så tilbygget blir en forlengelse av eksisterende fasade men dog nærmere en nabo syd som var over 4m.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Ja godt jobba dette her Lars ;) :) .

Ikke mye igjen nå🤪:p. Er vel ferdig om et par tre uker:p🤔:cool:?

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Ja godt jobba dette her Lars ;) :) .

Ikke mye igjen nå🤪:p. Er vel ferdig om et par tre uker:p🤔:cool:?
Hehe takker Thore😊
Er litt usikker på videre gang nå, prosjektleder snakket om å vente med å åpne fasade for reisverk grunnet is,snø,regn og kulde, men tror ikke jeg er så tolmodig😜
Hadde vært utrolig bra og fått opp fasade slik at jeg kan jobbe under tak videre inn i vinter/vår😃🕺🕺🐟

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hva med å pynte veggen med næring fra dammen, tror jeg må samarbeide med disse leverandørene

hans-ole

Betalende medlem
Har du funnet en måte og enten kjøpe eller lage en slik vegg uten at den koster en måneds lønn ?
Sett på en del videoer på YouTube der de har laga slike og vist kostnader blir mange tusen bare i planter

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Har du funnet en måte og enten kjøpe eller lage en slik vegg uten at den koster en måneds lønn ?
Sett på en del videoer på YouTube der de har laga slike og vist kostnader blir mange tusen bare i planter
Nei har ikke sjekket enda, det er lenge til jeg er der enda😜

Topp