Prosjekt inne-dam

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
er vel ikke så lett å få store glassflater i en garasjeport,da blir det vel av typen manuell som de gamle vippeportene,kompis av meg forhandler og monterer lobas porter hvis du trenger gode priser på kvalitet 🙂
Takker for info Lasse, hvis du spør kompisen om utfordringen og får svar på om dette er eller ikke en genial løsning så hadde jeg blitt glad?😊

eidsvold1814

Well-Known Member
Takker for info Lasse, hvis du spør kompisen om utfordringen og får svar på om dette er eller ikke en genial løsning så hadde jeg blitt glad?😊
tenker du på løsning med port over tak?utvendig liksom?trekkspilldører er vel beste løsningen,bjørn erik har det vel?

Sist redigert:

hans-ole

Betalende medlem
Løfter over taket ? Skal du ikke ha tak utstikk? Også går jo taket feil vei i forhold til at porten kan gå opp på det
For meg høres dette ut som en dårlig ide da dette ikke vil holde i nærheten av tett ved vind og regn osv også itilegg spesial skinner osv = veldig dyrt

ville sjekket ut folde dører til hagestue med isolerglass med alu eller pvc ramme du kan få dører som går utover

er eks mange bil forretninger som har disse type porter da fasadene er glass ta deg en runde på bilbutikkene og se står ofte merke/ leverandør på ramma 👍

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Løfter over taket ? Skal du ikke ha tak utstikk? Også går jo taket feil vei i forhold til at porten kan gå opp på det
For meg høres dette ut som en dårlig ide da dette ikke vil holde i nærheten av tett ved vind og regn osv også itilegg spesial skinner osv = veldig dyrt

ville sjekket ut folde dører til hagestue med isolerglass med alu eller pvc ramme du kan få dører som går utover

er eks mange bil forretninger som har disse type porter da fasadene er glass ta deg en runde på bilbutikkene og se står ofte merke/ leverandør på ramma 👍
Hehe skal sjekke litt mere, hvis foldedør kan åpnes utvendig, det vil si at veggene peker ut i det fri og det er uproblematisk så er det ingen tvil. Takk for innspill 😃

hans-ole

Betalende medlem
Hehe skal sjekke litt mere, hvis foldedør kan åpnes utvendig, det vil si at veggene peker ut i det fri og det er uproblematisk så er det ingen tvil. Takk for innspill 😃
Når jeg skulle ha port til garasjen var jeg veldig hissig på og få med isoler glass det var bare i industri porter som ble levert og kosta mye vil tippe bare vinduer i den porten din koster 30-35000kr så kommer spesial beslag +++ = dyrt og sykt lang leveringstid og i tillegg var det ingen som anbefalte mye vinduer i en ledd port da porten blir veldig svak så de fleste ville ikke engang selge det

hans-ole

Betalende medlem
Jeg er et pris eks på folde port i alu med 3 lags isolerglass på ca dine mål du vil aldri få så billig garasjeport og heller ikke få den følelsen av og være ute.inne med garasjeport

E4649E12-672A-466B-983F-07F10C68D098.png

eidsvold1814

Well-Known Member
la in mål på 3m x 2,1 m kom på 67000kr + så er nok ikke akkurat billigste plassen
var mest for å vise til prinsippet 🙂 så finns det jo forskjellige isolasjons grader på slike ting,med resten av bygget godt isolert,trenger ikke dørene være så godt isolerende ,bedre og bruke penger på ei god varmepumpe i rommet🙂

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Takk for innspill 👍
Har selv tenkt mye på dette, arkitekten, tømrer og naboen skulle sjekke rulleporter med glass, jeg tror dette blir tungt og dyrt.
Jeg ender nok opp med foldedør, og om den slår innover i rommet går nok det bra da tre glassvegger ikke bygger så mye.

hans-ole

Betalende medlem
Takk for innspill 👍
Har selv tenkt mye på dette, arkitekten, tømrer og naboen skulle sjekke rulleporter med glass, jeg tror dette blir tungt og dyrt.
Jeg ender nok opp med foldedør, og om den slår innover i rommet går nok det bra da tre glassvegger ikke bygger så mye.
vis du ser på de jeg la bilde til så velger du alt sjøl farge/glass type/ hvilken vei dørene skal åpne/ inv og utv låser / brystning / dim på dørene/ antall dører osv så her kan du få alt sånn du vil ha det 👍

Topp