Hva er nytt

Prosjekt inne-dam

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Ja her er det lagt ned en bra innsats. Dette blir bra :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Takker🤗
Veldig greit å ikke vite hvor mye jobb det prosjekte har vært😜🤪
Men nå ser jeg slutten og det som gjenstår er vel bare kosejobb😃🐟🐟

hans-ole

Betalende medlem
Ja nå kan du snart begynne på de levende grønne veggene 👍 gøy og følge med på prosjektet glad jeg ikke betaler for dette 🙈 ( ser dyrt ut)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Takker, glasset fortjente jeg ja😂 Når vi snakker planteveggen tror jeg skal gå for den veggen man bare stifter på filtduk med rendene vann fra toppen, så da må jeg lage en vanntett bakramme med en skråplate nederst slik at vannet drypprenner ut i dammen. Er fremdeles litt i tenkeboksen, men dette haster heldigvis ikke, må jo først få opp en mobil landgang😜🤪

hans-ole

Betalende medlem
Takker, glasset fortjente jeg ja😂 Når vi snakker planteveggen tror jeg skal gå for den veggen man bare stifter på filtduk med rendene vann fra toppen, så da må jeg lage en vanntett bakramme med en skråplate nederst slik at vannet drypprenner ut i dammen. Er fremdeles litt i tenkeboksen, men dette haster heldigvis ikke, må jo først få opp en mobil landgang😜🤪
Du og Tore hadde trengt en flyte brygge med glass gulv i dammene 👍

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Litt oppdatering herfra, har malt og fått opp reisverk for terrasse som skal bli kompositt for det blir vedlikeholdsfritt sa Kristine og da blir det kompositt😜
Har lurt og tenkt og kommet frem til en løsning til landgang og det med en kraftig stige som har til formål å stive slik at den ikke svikter og samtidig har en slank konstruksjon. I enden er det hjul som skal gå på en skinne i bakkant har lagt opp for illustrasjon bilde. Har også såvidt startet med bryggekanten og der vil jeg skru opp spiler med avstand for å få litt brygge effekt, så ja nå nærmer det seg innvendig, har foresten kjøpt en musta bananplante som vil lage litt jungel i rommet etterhvert🌴😃🐟983D0C9C-C634-4247-BBB0-12245D121597.jpeg080CDFBE-7676-4EB3-852D-EB5292F4BEAE.jpegC62D6D18-D352-4DAD-9B5E-41BED5C76223.jpegA1704965-4EA3-471B-A9A4-C3C758DC285E.jpeg

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
100liter polyester, en rull+ glass 600g, og 20liter topcoate.
Hyggelig pris under 10000,-
Dagen i dag var å få på topcoate og med bare 1% herder gikk det fort og slet med ruller og koster, måtte vaske penselen i aceton for hver runde med blanding på 3 liter polyester.
Takker, dette er det jeg har brukt ca.😜

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Hvor dyp blir dammen din? Ser du har tenkt på luft fra bunnen.. Har du lest artikkelen til han som advarer mot å lufte på dypere vann enn 1,5m dyp, pga faren for overmetning av oksygen?

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hvor dyp blir dammen din? Ser du har tenkt på luft fra bunnen.. Har du lest artikkelen til han som advarer mot å lufte på dypere vann enn 1,5m dyp, pga faren for overmetning av oksygen?
Denne spinndrifteren ligger på 1,8m og vil ikke gå 24/7, men bare noen timer døgn. Så får vi se hva konsekvensene blir🤗

Meget bra gjennomført prosjekt 👍😎😎
Lurer på ein ting skal til å kappe og lime påplass spinndrifteren i min dam, hvor stor åpning anbefaler du??

Topp