Prosjekt inne-dam

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hei da er jeg i gang med prosjekt innedam
Maks utnyttelsesgrad Så blir tilbygget på 20m2.
Dammen håper jeg blir på 20m3
428D8313-A2AA-43FE-BE6C-8E460E45DA05.jpeg
Litt misvisende da bilde illustrerer overtak og 25m2.
Det blir garasjeport med bare vindusflater i front og to stk takvinduer hvorav ene skal kunne åpnes fjernstyrt.
971BE5B0-4FB6-4AD9-A667-0D43FBECA9DD.jpeg
Her er riktige mål. Gulvet vil gå litt over dammen tipper pipas bredde+-

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Jeg ville vurdert å bruke litt trollkraft eller pigget for å ha mulighet til å lage bunnen slik du vil.
Jeg har sett en del dammer hvor hellingen ikke går mot bunndren, og det blir sjelden bra. Selv om en del både naboer og venner mente de burde ringe et mentalsykehus når jeg sprengte for å få riktig dybde og helling på innedammen så var det verdt det :)

Håkon

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Spennende prosjekt, Lars :) Gleder meg til fortsettelsen, og bilder :)
Takvindu som kan åpnes fjerstyrt er også interessant, legg gjerne ut litt info om dette også.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Litt om gangen når man må gjøre det for hånd, naboer har samtykket i nabovarselet to rekomendert så jeg må vente til den 10/9 for å sende inn søknaden til kommunen.

som dere ser så har jeg tyvstartet da jeg er veldig trygg på at dette skal gå igjennom 😜
0AAA3353-E945-4A9D-A68B-B779DB768CE2.jpegAC35FCF2-3461-4993-9377-13ED846F4C42.jpeg

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Takker for tilliten med trua, spennende ja, og spesielt hvordan fjellet ser ut når jeg har fjernet massen, så langt så ser det overraskende greit ut.
Har lurt litt på dette med isolasjon nedre del, det har jo sine fordeler og ulemper men tror jeg ender opp med å isolere bunn og skråflater/fjell opp til jackon termomur som er isolert.
Så får jeg heller jobbe med å holde lufta varmere en vannet.
Blir vel litt fjell å jobbe med her i steinrøysa også Lasse 😜🐟

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Tror ikke du kommer til å angre på det du flytter av stein/fjell, eller på å isolere :)
Innedam/vinterhage er noe av det beste jeg har investert tid og penger i.
Angrer bare at jeg ikke bygde det for 10 år siden :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Litt oppdatering herfra. Nå har jeg flyttet stein og jordmasser i hele helgen, så nå endelig kan jeg se formen og må si at fjellet var formet slik jeg hadde håpet på uten store utfordringer.
Så neste nå blir å støpe fundament for jackon systemblokk.
0AC8A4BE-21CE-481E-88D6-94402226CFBC.jpegDEAD909C-EBF8-4983-A998-8EDE701C6DB1.jpegFE780B6D-B4D3-4E22-BDAB-E03411849533.jpegAA370787-043E-4B19-90A5-83014EA1DE22.jpeg

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Dette må jo bare bli bra etter hvert 👍.
Nå er det jo bare litt støping/murer arbeid, snekring etc. igjen så har dere jo straks et ordentli innebasseng;):p.

Topp