Omvisning Senter for fiskeforsøk NMBU - 2. Desember

Vebjørn

Administrator
Medlem av ledelsen
Da blir det omvisning på NMBU sin fiskelab lørdag 2. Desember kl 12 😁
Førstemann til mølla, plass til 20 stk. Meld deg på ved å skrive navnet ditt her i tråden.

Minner om 24 timers karantene regel, så de som blir med må holde seg unna egne fisker i 24 timer før besøket.

Adresse: Arboretveien 40, 1433 Ås

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Ok , jeg bør/kan ikke delta her.
Dato er kun to dager etter ankomst ny fisk fra Japan og det blir veldig mye fiskehåndtering på meg i forkant av dette.
For dere andre som mottar fisk samtidig for karantene torsdag 30 på kveld går det sikkert bra om dere ikke roter med fisk og filter etter ankomst, men her vet jeg av erfaring at noe håntering i påfølgende dager er nødvendig.
Jeg har besøkt labben før , så dette er ikke must for min del, men minner dere andre om at det er veldig viktig at dere følger beskjed om IKKE å rote med annen fisk og filter i forkant.

Syntes liksom jeg ser for meg avis oppslag liknende 😟
«Fiskelaberatoriet i Ås slakter ned og steriliserer hele anlegget etter ukjent virus , stammer trolig fra hobbyister i Koi klub…… «»»

Sist redigert:

Roar

Leder
Medlem av ledelsen
Ok , jeg bør/kan ikke delta her.
Dato er kun to dager etter ankomst ny fisk fra Japan og det blir veldig mye fiskehåndtering på meg i forkant av dette.
For dere andre som mottar fisk samtidig for karantene torsdag 30 på kveld går det sikkert bra om dere ikke roter med fisk og filter etter ankomst, men her vet jeg av erfaring at noe håntering i påfølgende dager er nødvendig.
Jeg har besøkt labben før , så dette er ikke must for min del, men minner dere andre om at det er veldig viktig at dere følger beskjed om IKKE å rote med annen fisk og filter i forkant.

Syntes liksom jeg ser for meg avis oppslag liknende 😟
«Fiskelaberatoriet i Ås slakter ned og steriliserer hele anlegget etter ukjent virus , stammer trolig fra hobbyister i Koi klub…… «»»
Fint at du er klar på dette Øyvind, vi skal ikke på forsiden av VG !!
Nå er det ganske mange som kommer til å håndtere fisk denne helgen...jeg må snakke med Vebjørn om vi kan flytte dato.

Arne

Nestleder
Medlem av ledelsen
Siden jeg antagelig også får en fisk eller to.. Og ikke en hvilkensomhelst sushui heller så er min deltagelse også veldig usikker.
Jeg skal se om jeg får noen fiskefolk til å håndtere dette, men litt i tvil om jeg greier å holde meg unna. Ellers er jeg helt enig med Ø at her skal vi ikke ta noen sjanser, og ta lett på dette kravet.

Topp