Noen som kan anbefale en vann måler?

hans-ole

Betalende medlem
Har forandret og bygd på dammen så masse fra starten av at jeg ikke Har ide om vann mengde lenger noen som har en vann måler og anbefale hadde vært kjekt og vist hvor mye vann det er oppi dammen

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Om du skal fylle dammen er det også et enkelt triks som er veldig nøyaktig .
Fyll en 10liter bøtte eller feks 50liter balje med vann . Ta tiden vannslangen bruker på dette, deretter tar du tiden på hvor mange timer det tar å fylle dammen .
Kalkulator anbefales 😀.
NB
Har du eget Borehull bør du fylle flere bøtter før du regner ut snitt fordi trykket er noe forskjellig .
Har du offentlig vann er trykket stort sett det samme hele tiden.
Ellers er det alltid kjekt med en måler om du finner den når det trengs.
Jeg har aldri eid en vannmåler 👍

hans-ole

Betalende medlem
Om du skal fylle dammen er det også et enkelt triks som er veldig nøyaktig .
Fyll en 10liter bøtte eller feks 50liter balje med vann . Ta tiden vannslangen bruker på dette, deretter tar du tiden på hvor mange timer det tar å fylle dammen .
Kalkulator anbefales 😀.
NB
Har du eget Borehull bør du fylle flere bøtter før du regner ut snitt fordi trykket er noe forskjellig .
Har du offentlig vann er trykket stort sett det samme hele tiden.
Ellers er det alltid kjekt med en måler om du finner den når det trengs.
Jeg har aldri eid en vannmåler 👍

Ja vett jeg kan gjøre det slik men er redd det blir unøyaktig vis man eks tapper vann andre steder sammtidig ?

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Jeg har en vannmåler og om du bør langt unna kan jeg sende den i posten til deg. Håper du returnerer den om ikke for lenge også :)

hans-ole

Betalende medlem
Jeg har en vannmåler og om du bør langt unna kan jeg sende den i posten til deg. Håper du returnerer den om ikke for lenge også :)
Takker for til budet men bare kjøper meg en lurte bare på om noen hadde en og anbefale til en grei pris 👍

Ottar Bang

Betalende medlem
Har og den fra Aquawourld funker greit. Eneste minuset er at den ikke kan nullstilles. Men selv jeg med mine enkle mattekunskaper klarer dette greit.

eidsvold1814

Well-Known Member
kjøpte først gardena sin,som mange sier er bra,mulig jeg var uheldig,min gardena måler var ikke nøyaktig,endte opp med samme vannmåler som ottar og håkon og er veldig fornøyd med den,selv om den ikke kan nullstilles,men da må man hvis man har dårlig kortidsminne,hehe skrive opp på en lapp når man bruker den hver gang hva den står på:)

hans-ole

Betalende medlem
kjøpte først gardena sin,som mange sier er bra,mulig jeg var uheldig,min gardena måler var ikke nøyaktig,endte opp med samme vannmåler som ottar og håkon og er veldig fornøyd med den,selv om den ikke kan nullstilles,men da må man hvis man har dårlig kortidsminne,hehe skrive opp på en lapp når man bruker den hver gang hva den står på:)
Har og den til gardena den stoler jeg ikke på så den kan jeg bare kaste 👍

eidsvold1814

Well-Known Member
jeg hadde en gardena,den viste ikke riktig,mulig jeg var uheldig ,men hadde 10 av 10 ganger satset på tropex sin,den typen er i allefall nøyaktige,ikke tror jeg du får de noe billigere noe sted heller,har selv slik som tropex sin nå

Topp