Hva er nytt

Noen av mine koi etter en vinter i kjelleren.

dag

Active Member
Takk for det!
Det er første vinteren min med større kum,god filtrering og foring😊

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Shusuien der var etter min smak :) Liker de godt når det er mye rødt. Fin fasong hadde den også :)

dag

Active Member
Har dere noen ideer om hvilke andre typer som hadde passet inn sammen med de jeg har?☺

dag

Active Member
Har tenkt VELDIG på en shiro utsuri! Synes det er vanskelig å finne fine eksemplarer.
Andre tips?

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Jeg synes du skal følge magefølelsen, kjøp det du liker :)

• Like
Reactions: dag

eidsvold1814

Well-Known Member
Har tenkt VELDIG på en shiro utsuri! Synes det er vanskelig å finne fine eksemplarer.
Andre tips?
shiro er litt som showa ,og selvsagt litt fra hvilken oppdretter de kommer fra,ofte kommer sort farge ettervert ,noen kan man se underliggende sort på som kommer,mens på andre stammer kan dette dukke opp sent,helt opp til 7-10 år mener jeg og ha hørt :)selv mangler jeg en chagoi i dammen om det er en vanlig eller ginrin ,etter min mening blir en helt annen og roligre attityd på resten også da :)

• Like

dag

Active Member
Problemet mitt er det finnes så mange typer!
Synes mange av de er vidunderlig vakre!
Håper på flere tips!👍

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Farge og mønster eller ikke er smak og behag som Arne nevner over, kvalitet med tanke på kroppsform, skinnkvalitet og farge bygger under det og de koster kan man si😜
Jeg synnes det er vel så viktig med noen tamme fisker som garantert kommer og spiser av hånda og det er for eksempel Chagoi og Karashigoi som du også nevner.
Hunnfiskene er ofte mer sultende og naturligvis tammere generelt.
Det som er artig med denne hobbyen er også at man skifter litt smak når det gjelder typer Koi, ene året er det for eksempel Goshiki neste år kan det være budo goromo 🐟🐟

• Like

dag

Active Member
Er karashgoien like rolig uansett variant?
Jeg har en chagoi som jeg synes vokser dårlig. Han har blitt vokst ifra av nesten alle de andre koiene.
80% av fiskene spiser fra hånden forresten👍

Topp