Hva er nytt

Mine koier

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
For 9 dager siden hadde fiskene lek og mye rogn i dammen ble det, i dag har mange klekka og bitte bitte små yngel ligger rundt steiner og planter. Dette er jo gøy:Dimage.jpg

eidsvold1814

Well-Known Member
alltid gøy når naturen går sin gang i dammene våre,:) selv om det er langt i mellom premiefisker eller drømme koien i koiyngelen:)

eidsvold1814

Well-Known Member
har inntrykk av at det ikke er så mye jumboer noe sted av goshikier,at dette er typer koi som er vansklig og få til og rase avårde med vekst særlig mer enn på 60cm tallet

Roar

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Spennende, fint å se forandringen når du setter sammen bildene på denne måten Lars:)

Showa er nok ikke min favoritt, men dette er jo veldig bra, og det viser hvor mye de kan forandre seg. Så da er det jo håp for vekstfiskene i år også, gleder meg til å følge deres utviklingen i tiden fremover:)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Har aldri sett Goshiki på 90cm+ i Japan , men ikke utenkelig den første dukker opp i Norge.
Det er endel vekst gale koisamlere her hjemme :cool:
Årsaken tror jeg er at Goshiki har ikke vært avlsprioritert hos oppdretterne før siste 5-6 årene og da tar det noen år før oppdretterne finner avlsdyr som gir god kropsform og sinnsyk vekst .
2-3 år så ser vi nok disse på 90 cm .
Jeg så den første HQ Goshiki på nasjonalt koishow i England 2001 , men det var totalt umulig å få kjøpt i mix tosaikasser i Japan den gang.

For 15 år siden fantes det knapt shiro utsurier , det var 99% shiro bekko .
Shiro bekko er nesten ikke å se lenger, mens shiro utsuri er det blitt masse av og disse blir større å større .
Det er jo spennende at ting forandrer seg.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Så bra med litt kunnskap info. Personlig synes jeg shiro utsuri er flottere en shiro bekko så det passer meg perfekt :rolleyes:

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hyggelig med litt damterapi på slutten av ferien:pimage.jpg

Sist redigert:

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Ikke rart det går mye for om dagen:eek: Disse fjærkreene vet når maten kommer:eviltongue:

Vedlegg

Topp