Mine koier

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Den karashisaken der er blitt ganske så kraftig :cool: Boler du dem? 🤪
Saken😂😂 aner ikke hva jeg gjør annet en å fore 2-3 ganger døgnet.
Det rare er at noen blir veldig kraftige mens andre forblir slanke. Hannene er oftes slankere men ikke alle, og regner med at de største er mere glade i maten😜

Arne

Nestleder
Medlem av ledelsen
Morsomt å se de fra siden, men pent.. Vel koi er designet for å ses ovenfra :) Men det er fint å kunne følge med de fra siden også. Med tanke på å følge med på helse og oppførsel.

Arne

Nestleder
Medlem av ledelsen
Har yamabukien fått seg en knekk eller er det bare bildet og en litt uheldig bevegelse?

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Har yamabukien fått seg en knekk eller er det bare bildet og en litt uheldig bevegelse?
Den har fått en skikkelig knekk ja, ble så ille at den fikk problemer med å svømme og spise, så den fikk narkose for human avlivning.
Alltid trist dette når noe går feil vei, dette var selvoppdrett med en fin gulfarge og flott fukurin😞

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Har foret grønne erter i perioder og innbiller at det har en positiv virkning på helsa til koiene.
De digger det og blir helt ville når de en dag får grønne erter som synker og blir borte på null,svisj🐟🐟🐟
En annen fordel er at vannet ikke blir forsøplet på samme måte som bare pellets, vil bare poengtere at pellets blir brukt som hovedfor.
Bilde under er tatt i sieven i kjelleren her👍
BCB70DEB-E6C7-439D-A70A-EDADBD37B517.jpeg

hans-ole

Betalende medlem
Ser ut som alt av fisk er glad i Grønne erter uten skal har brukt det i flere år her i akvariene men bare en gang i blant som du nevner
Må bare ikke mate merd en at det blir spist opp fort så det ikke blir ligende 👍

ragnar

Betalende medlem
grønne erter og mais er en suksess her også.... det har regnet veldig noen dager, og når vi går tur plukker jeg meitemark på asfalten... da er de helt spinnville..

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Litt vårslipp i dag🐟🐟🐟
A17475C2-1E29-4ED7-AA2D-7B9762185EDD.jpeg

6F36AEBD-FADB-4E6B-B8A1-F4060C571C31.jpeg
Kohaku fra Marudo, blir 2 år i disse tider. Øverste hun 61cm nederste hann 57cm.

8DD86F9F-A608-49A2-8F5B-F32735419D0F.jpeg
Budo goromo fra Yagenji. Hann på 4 år .

5AEB968B-8A33-4BE6-855B-03F64DECC6D1.jpeg
Ginrin Chagoi fra Marusaka hunn 4år og 72 cm.

49DBCB80-9439-4418-A056-7E1FB46C0850.jpeg
Showa fra Dainichi hunn blir 7 år og er 83 cm.

7D4D84BE-E32F-457D-9199-350FC586F76D.jpeg
Ginrin karashigoi Maruhiro hun blir 8 år og er 83cm.

Arne

Nestleder
Medlem av ledelsen
Flott showa :) men jeg liker den første kohakuen der også, fin torpedofasong på den.
Marudo har mye fin fisk spør du meg. Han nevnes ikke så ofte her i Norge, men han er den tredje største oppdretteren i Ojiya, og i Japan er han kjent for stabil god kvalitet.
Bare litt mekking igjen etter vinterens frostsprengning hos meg, så håper å få alt i gang til helgen :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Flott showa :) men jeg liker den første kohakuen der også, fin torpedofasong på den.
Marudo har mye fin fisk spør du meg. Han nevnes ikke så ofte her i Norge, men han er den tredje største oppdretteren i Ojiya, og i Japan er han kjent for stabil god kvalitet.
Bare litt mekking igjen etter vinterens frostsprengning hos meg, så håper å få alt i gang til helgen :)
Takker, enig med Marudo, har fått øyne opp litt mer og mer 👍

Topp