Hva er nytt

Mine koier

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Tenkte å starte denne tråden for å legge ut bilder av mine fisker og da mulighet for diskusjoner med type koi /vekst og kanskje blodlinjer. Her er det også muligheter fra alle som er koi frelste og dele sine koier hvis man vil :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Nå kommer mine fisker inn for vinteren, starter med denne som jeg mener er en Doitsu yamabuki men hører at det kan være en annen type. Vekst fra våres 65 cm til nå 67 cm født 2011 male fra Yamazaki.DSC_2349.jpg

Sist redigert:

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Neste koi er kanskje min favoritt showa fra Dainichi nisai og var 36 cm som tosai i våres, nå 46 cm.DSC_2380.jpgDSC_2379.jpg

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Nå kommer mine fisker inn for vinteren, starter med denne som jeg mener er en Doitsu yamabuki men hører at det kan være en annen type. Vekst fra våres 65 cm til nå 67 cm 4 år gammel.Vis vedlegget 8430
Denne har nok blitt en Ki Mizuo Ogon. Altså da en Doitsu Matsuba.
Men det er ikke umulig at matsuba skjellene mister fargen å blir gule igjen?
Det er dette som er artig synes jeg. At fiskene forandrer seg og man ikke helt vet hvordan de blir etter hvert som de vokser.

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Denne har nok blitt en Ki Mizuo Ogon. Altså da en Doitsu Matsuba.
Men det er ikke umulig at matsuba skjellene mister fargen å blir gule igjen?
Det er dette som er artig synes jeg. At fiskene forandrer seg og man ikke helt vet hvordan de blir etter hvert som de vokser.
Ser ut som du har rett Thore ;) Den har nok anstrengt seg til å bli en Ki mizuo Ogon. Det rare er at den har vært helt gul de tre første leveår før den nå senere fikk Orange skjell på ryggen og nå mørke, er jo litt artig ja :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Gin rin Karashigo fra Maruhiro mener jeg:confused: født 2013 female.
Denne damen vil sannsynlig bli erstatteren fra gin rin chagoi som gikk bort i våres. Var 37 cm i våres nå 48 cm.

Vedlegg

Sist redigert:

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Hi utsuri female fra Hirasawa født 2012.
Var 59 cm i våres nå 62 cm. Den har blitt litt feit og hadde nok litt for lite vann i ballja :p

Vedlegg

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Kohaku fra Mano født 2012. Var 57 cm i våres nå 59 cm.
Neste Goshiki fra Hiroi født 2012. Var 52 cm i våres nå 54 cm.
Bilde 3 Doitsu gin matsuba født 2010 male oppdretter ukjent. Var 55 cm i våres nå 56 cm.

Vedlegg

Sist redigert:

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Så denne Pearl Soragoi fra Kase født 2014 ca 30 cm.
Siste er benigoi fra Dainichi født 2014 ca 45 cm. Den har blitt helt fin etter at brystfinnen hadde brukket i våres.

Vedlegg

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Da er de inne for vinteren, så får bare krysse fingre og tær på at det ikke dukker opp noe komplikasjoner :pDSC_2413.jpg

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Så denne Pearl Soragoi fra Kase født 2014 ca 30 cm.
Siste er benigoi fra Dainichi født 2014 ca 45 cm. Den har blitt helt fin etter at brystfinnen hadde brukket i våres.
Mange misunner deg nok Dainichi benigoien , men denne perl Soragoien din var da rå fin .
Jeg tror denne beholder perl mønster som stor . Vi får vente å se .

Flotte fisk og godt holdt .

Håkon

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Mange misunner deg nok Dainichi benigoien , men denne perl Soragoien din var da rå fin .
Jeg tror denne beholder perl mønster som stor . Vi får vente å se .

Flotte fisk og godt holdt .
Ja, må si at den pearl Soragoien var lekker :) Jeg kunne også tenkt meg en Benigoi fra Dainichi. Flotte fisk du har Lars :)

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Takker folkens :D Er redd det blir litt mange kilo fisk etter hvert, så noe må selges.

Topp