Møte/kurs Lørdag 23 mars

Møte/kurs Lørdag 23 mars
Postet av Martin
Gunnar Randers Vei 24, 2007 Kjeller
Lørdag, Mar 23, 2019 - 12:00 PM
Til: Lørdag, Mar 23, 2019 - 06:00 PM
(Adjusted for timezone: Europe/Amsterdam)

Upcoming dates
All times have been adjusted for the timezone: Europe/Amsterdam

This event has expired and has no upcoming dates

Øivind i Tropex

Well-Known Member
skal alle gjøre sånn,gjelder å være tidlig ute ¨handle fisk i år skjønner jeg:pså man ikke bare får fisk som svømmer til høyre eller venstre:p:p
Fisk som svømmer i ring er veldig ettertraktet og har dobbel pris .
Når du slipper disse i store dammer stikker di ikke av .
Svømmer rundt og rundt der du slipper den ut 👍

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Jeg ville satt penger på 1 plass i sin klasse, dersom Lars tok Showaen til Holland koishow
Lars hadde og besøk for et par år siden av Rob ( koidommer ) som og skrøyt hemningsløst av denne.
Rob er en ærlig kar , som sier det han mener .
Han sa jo også at dersom jeg solgte alle fiskene mine , ville jeg uansett ikke få nok penger til å kjøpe 1 Showa som Lars hadde 😀
Showaen er jo enda vakrere i dag og ifølge boka på topp om 2-3 år .
Sånn jeg forsto var vel Dainishi også riktig imponert da Lars viste bilder under japantur .
Nå har vel uansett ikke Lars noen planer om show, men er enig at det er svært gøy at noen har så flott fisk her hjemme.

Sist redigert:

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Lørdag er farlig for oss som har tenkt å holde antallet nede på fiskene, det blir jo spennende å kjøpe smått og se om en treffer en gullklump :)
Dere har et fint antal koi og balanse nå Anneke, men skulle noen falle fra siden, er jeg ikke i tvil at du klarer og plukke den rette tosai.
Jeg tror aldri jeg har møtt et par som har satt seg så raskt og grundig inn i koi, filter og teknikk som dere 👍

LarsU

Super Moderator
Takk for veldig flott gjenomført og lærerikt kurs .
Vi gleder oss til å se alle som står å vrenger koien for å sjekke dybden på fargene.
For å unngå mye skjeve fisk, kommer jeg ikke til å lære bort denne teknikken til noen :):)
Haha skjønner at det er viktig å bøye begge veier slik at fisken ikke svømmer i sirkel 😜
Men det er faktisk en god måte på å se hvor dypt beni det røde går under, ser man hvit i ytterkant av skjellene ved bøying stikker farven ikke dypt.
Ops! Nå lærte jeg det bort Øivind😂

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Haha skjønner at det er viktig å bøye begge veier slik at fisken ikke svømmer i sirkel 😜
Men det er faktisk en god måte på å se hvor dypt beni det røde går under, ser man hvit i ytterkant av skjellene ved bøying stikker farven ikke dypt.
Ops! Nå lærte jeg det bort Øivind😂
Flesteparten som besøker oss, er nok mest opptatt av at fiskene skal være friske , men syntes det er gøy om noen vil bøye fisk for sjekk. PS . Det er flere tusen fisk å bøye her, så sett av god tid 😀😀

Arne

Administrator
Vet ikke om det har noen betydning, men jeg har lagt merke til at fisk som blir tatt på "kjælt med" kan få et grått belegg, slik de får når de blir plaget av en parasitt, eller dårlig vann.
Mine to chagoi er jo tamme, og når vi har hatt nabotreff eller besøk av noen med små barn, blir disse tatt mye på. Det ser ikke ut til å plage dem, men de får et grått belegg som varer en fire-fem dager.
Noen andre som har sett noe lignende?

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Det kan jeg ikke si jeg har opplevd .
Har Chagoien som ungene kaller suttefisken .
Denne kan ungene nærmest klappe , men har ikke sett noe reaksjoner på den .

LarsU

Super Moderator
Fikk besøk i dag ned 3 rampunger som digget å klappe Karashigoien, den lot seg ikke skremme av fem pellets fingre, men de fingrene har kok vært over alt vil jeg tro ;)
Skal følge med å se om det har blitt noe reaksjon med belegg etc. PS! De fikk ikke lov til å ta på karantenekarret;)

Topp