Legge ut bilder på forumet

Fiskesmurf

Betalende medlem
Den grensen må da være ganske høy, for jeg har i allefall lagt ut mange hundre bilder her...

Det er bra at det ikke er mulig å legge så mange bilder ut pr. innlegg, for da blir det ikke så fryktelig mange bilder pr. side i en tråd.

Om det blir veldig mange bilder pr. side, blir siden tung å laste for de som måtte ha en litt tregere internett-tilkobling.

Det finnes også en annen, og kanskje litt enklere mulighet å legge inn bildene på, om man skal legge bildene inn et og et mellom i teksten.

I steden for å klikke "Insert inline" så kan man klikke "Insert attachment" som man finner litt til venstre for "Insert inline".

Da vil ikke bildekodene legge seg inn i tekstruten for innlegget, men de vil i steden legge seg under bindersen man ser over tekstruten her.

Man setter da bare markøren inn i tekstruten der hvor man vil at bildet skal komme, og så klikker man på bindersen.
Der får man da listen over de bildene man har lastet opp til innlegget.
Om man da vet hvilket filnavn hvert enkelt bilde har, klikker man på det filnavnet man vil legge inn i tekstruten, og bildekoden legger seg da inn i teksten akurat der man vil ha det.

"Insert inline" passer vel egentlig best når man bare vil legge alle bildene inn samlet på et sted i innlegget.

Så her skriver jeg teksten til bildet, og så taster jeg ENTER en gang så markøren kommer under denne teksten og trrykker bindersen og velger bildet.
IMG_0035.jpg

Markøren står da etter bildekoden...trykker to ganger ENTER for å få et mellomrom mellom forige bildet og denne teksten...og gjenntar for hvert bilde...
IMG_0039.jpg

Og gjenntar.....
IMG_0037.jpg

Sist redigert:

Fiskesmurf

Betalende medlem
Det er en liten endring jeg kunne ønske meg her i dette forumet.
Og det er å få litt større "tumb nails" i innleggene.

F.eks på Gullfiskene.net har vi 200 x 150 piksler @ 24 biter per piksel.
Her har dere 100 x 75 piksler @ 24 biter per piksel.

Det er ofte at det blir lagt ut bilder hvor man klarer seg å se bildene som tumb, om tumb'en er stor nok til å gi et godt inntrykk av bildet.
Men så små som tumb'ene her er, så synes i allefall jeg at de er så små at det er vanskelig å få et godt nok inntrykk av bildene.
Dermed blir man nødt til å klikke og forstørre flere bilder enn man ofte egentlig skulle trenge.

JA til 200 x 150 piksler....
JA til 200 x 150 piksler ....
JA til 200 x 150 piksler ....

Jeg tror at kanskje en moderator kan sakse ut eidsvod1814 sine innlegg med hans bilder og lege en egen tråd av de, og så la denne tråden bli en bildebruks-forklarings-tråd...og kanskje som Kirsten sa...å flytte den til en mer riktig forumsdel!!!???l

Sist redigert:

Fiskesmurf

Betalende medlem
Kjempefin fisk forresten, eidsvold1814...

Siden vi nå er inne på dette med bilder....hehe
Til neste gang du tar bilder av fisken din, kan det være lurt å lage deg litt skygger over deg når du tar bildene.
Da får du ikke så mye speilrefleks i vannet. Bruk gjerne en mørk paraply e.l.
Så lite som mulig vann i karret er også lurt.
Jeg ser ofte at de som tar gode bilder av fisk har så lite vann i karet at ryggen på fisken stikker opp av vannet.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da lærte jeg og noe nytt. Takk skal du ha Terje. Har lurt på åssen man får til dette:rolleyes::eek:.

Ellers er jeg enig at vi bør bruke denne tråden som en info tråd og flytte bildene til eidsvoll1814 til en ny tråd slik du foreslår Terje.

Vedlegg

Fiskesmurf

Betalende medlem
Ut av ditt siste innlegg, Thore...ser jeg at du har ikke lagt bildekodene inn i tekstruten i det heletatt....
Da kommer alle bildene frem i en liten ramme i bunnen av innlegget.

Du har der bare lastet opp bildene og postet inlegget uten å gjøre noe mer med bildekodene.

Sist redigert:

eidsvold1814

Well-Known Member
hva slags koi

kan noen av dere ekspertene hjelpe meg litt med identifisering av koiene på bilde 9-10-11-13-15-20-21-24-25-27,skal lage med ei bildebok med beskrivelse osv av de,blir veldig glad for all hjelp

eidsvold1814

Well-Known Member
Feil bruk av tråden

En egen tråd var kanskje ingen dum ide for sånne ting,jeg blir i allefall ikke fornærmet,hehe, om bildene mine osv skulle bli flyttet,

KirstenK

Kasserer
Medlem av ledelsen
Det er vel egentlig dine bilder som blir på denne tråden, andre ting om hvordan bilder behandles, vedlegges, og flyttes om hverandre.. Blir flyttet til riktig tråd..:)

Kan noen klare å identifisere de fiskene jeg ikke klarer? Hjelp..;)

Fiskesmurf

Betalende medlem
Til Bilde nr.3 i innlegg #23 har du skrevet Doitsu?...
Det stemmer nok dårlig vel?
Doitsu betyr skjell-løs.
Den fisken er vel ikke det ut i fra min bedømning....hehe

Kanskje du skulle nummerere alle bildene/fiskene dine også, så blir det lettere å henvise om man har kommentar til en fisk...

KirstenK

Kasserer
Medlem av ledelsen
Den fisken i innlegg nr 23 er vel en German.. Onkelen til Doitsu`en:) Har hatt en slik før, har ekstra store shell..:) Jeg skrev en spørsmålstein på den også, er usikker på typen. Jeg som dreiv på å pellte..:)

Topp