Hva er nytt

Koidam Hytta

Torstein

Betalende medlem
Hvor tykk lange bruker du? Og hvor mye sirkulerer i gjennom i timen?
113m 17 mm pex. Har ikke målt mengde.
Vil anbefale noe større Ø, blir litt for mye motstand så må ha litt kraftigere pumpe en hva jeg planla. Mengde... kanskje 1 l på 1 min, har ikke målt. Uansett mengde vil systemet levere max, mindre vann = høyere temp. Effekten som er for mitt system vet jeg ikke, men det hjelper til å smelte isen 😀

Torstein

Betalende medlem
113m 17 mm pex. Har ikke målt mengde.
Vil anbefale noe større Ø, blir litt for mye motstand så må ha litt kraftigere pumpe en hva jeg planla. Mengde... kanskje 1 l på 1 min, har ikke målt. Uansett mengde vil systemet levere max, mindre vann = høyere temp. Effekten som er for mitt system vet jeg ikke, men det hjelper til å smelte isen 😀
Arne regnet ut til 850 w, det er mer enn jeg trodde

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Arne regnet ut til 850 w, det er mer enn jeg trodde
Vel, jeg kom med svaret, men fikk hjelp av en fysiker på jobben fordi jeg ikke husket formelen.. Han tok det i hodet.. fra liter pr minutt og temp økning, fra kcal til joul og så watt..

Arne

Medlem av ledelsen
Absolutt et sted det kan være verdt å sette seg ned med en kopp kaffe. Nå er det bare å nyte noen hektiske uker med levlige temperatur :)

Arne

Medlem av ledelsen
Litt tidlig å gi opp sommeren helt vel? Men vært litt fuktig noen dager nå ja, og er ikke meldt noe voldsomt til vær den første uka heller.

Topp