Hva er nytt

koi tur til Japan Februar 2020

Ottar Bang

Betalende medlem
Fisk fra sør kan kjøpes det, men er ikke sikker på at det er marked i Norge for og fylle et fly.
Tror beste løsning er at du kjører til Holland når du skal på koishow , så kan jeg sette deg i kontakt med Joakim som kan holde fisken din i opplag til August. Dette tror jeg blir rimeligste måten for deg Ottar.
Ferge Bergen-Danmark + 10 timer biltur .. ?
Hm 10 timer biltur er ingen hindring. Men for bare og spore av, har jeg lov som privatperson og gjøre det. Det har begynt og svirre noen ville tanker oppi mitt hode 😎

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Hm 10 timer biltur er ingen hindring. Men for bare og spore av, har jeg lov som privatperson og gjøre det. Det har begynt og svirre noen ville tanker oppi mitt hode 😎
Om fisken har et helsebevis som er mindre en 48timer kan papirer for eksport ordnes.
Men det er mye papirer om du skal gjøre dette rett . Riktig nok noe mindre fra EU land en fra F.eks Japan.
Du slipper veterinærkontroll i Norge.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Om du handlet fiskene i fjord er det nok stor sjans for at du finner bildene her .
Trenger bilde du viser til , men husker fleste Hi Utsuri i 2020 ble handlet hos Marusei og de fleste Sushui ble kjøpt hos Maruhiro og endel hos Oyija

dag

Active Member
Side 3 og din øverste gruppe bilder.
Litt spennende å vite hvor de kommer fra!😊

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Japan er nå stengt for fisketur og når dette åpner vil jeg helst slippe å reise første tiden. Oppdrettere vil vel bli nedrent av oppkjøpere og søkkrike koisamlere som ventet på åpning. Om det åpnes over nyttår er planen at butikkene reiser en høst tur. Om det åpnes sent på våren er det nok best å utsette til tosai salg starter Januar 2023. Vi få shotaro til å plukke for oss, men vil nok helst se selv.

Ottar Bang

Betalende medlem
Det er og noe styr og reise når det blir åpnet for vanlig folk når det åpner. Noen land har egne særregler for innreise som fex Italia (selv om de er i EU). Jeg er selv i Italia nå. Skeptiske til utlendinger er dei og her. Japan vil nok sikkert også ha egne/spesielle tiltak i starten

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Ser ut til at det er blitt vanligere å selge de mest populære tosaiene nå på høsten Øivind? Det kan gi litt utfordringer for oss her i nord, som har litt problemer med å innvintre så mye fisk?

Topp