Hva er nytt

koi tur til Japan Februar 2020

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Grattis igjen snart rakafant Green 😜
Noen grunn til anbefaling om å ikke ha Chagoi og yamabuki i samme kasse?
Jepp nå er jeg rakafant.
Fikk som grunn at Chagoien var sterkere og kraftigere en Yamabuki slik at den lett kunne skade yamabukien.
Han har sikkert hatt dårlig erfaring med dette tidligere?

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Nei nei nei nei nei og atter nei:eek::oops::rolleyes:
Da gikk jeg på en ny smell i dag når det gjelder fiskekjøp.
Har lenge manglet en ordentli fin Chagoi i samlingen. Så når vi var innom Maruhiro i dag så skulle vise på noen slike.
Og som den smarte salgsmannen han er så fanget han inn en nesten perfekt Yonsai (4 års) Chagoi. Og da var jo undertegnede solgt selvfølgelig.
Så da kommer denne under på bildet her til Porsgrunn også.

Tror nok det er på tide å komme hjem nå;).
DSC_0055 (1).JPG

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Nei nei nei nei nei og atter nei:eek::oops::rolleyes:
Da gikk jeg på en ny smell i dag når det gjelder fiskekjøp.
Har lenge manglet en ordentli fin Chagoi i samlingen. Så når vi var innom Maruhiro i dag så skulle vise på noen slike.
Og som den smarte salgsmannen han er så fanget han inn en nesten perfekt Yonsai (4 års) Chagoi. Og da var jo undertegnede solgt selvfølgelig.
Så da kommer denne under på bildet her til Porsgrunn også.

Tror nok det er på tide å komme hjem nå;).
Vis vedlegget 13094
Grattis igjen snart uteligger 😂😂
Veldig flott, men den er vel ikke typisk Chagoi, har man blandet inn nytt blod?
Når det er sagt så sliter jeg noen ganger med p se forskjell på karashigoi og Chagoi 😜

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Grattis igjen snart uteligger 😂😂
Veldig flott, men den er vel ikke typisk Chagoi, har man blandet inn nytt blod?
Når det er sagt så sliter jeg noen ganger med p se forskjell på karashigoi og Chagoi 😜
Takker for det Lars.
Er nok en te-farget variant av Chagoi. Det at det er en Chagoi har nok med det at man kan se at den har et netting lignende mønster i mellom skjellene.
Noe som Karashigoi ikke skal ha. Er enig at noen ganger så er det vanskelig å skille disse to variantene.

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Mange varianter som sklir mer og mer i hverandre synes jeg. Karashigoi og kigoi kan være umulig å skille, og hos en oppdretter kom begge varianter fra samme kull.
Så har du super-red karashigoi, som jeg ikke ser forskjell på fra benigoi.
En trend synes jeg er å kalle mye det som er litt "inn" for tiden. I år er tydligvis Karashigoi ganske popis.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
I går fikk vi se noe unikt svømme rundt blant tategoien til Kaneko . Var helt magisk syn 😂😂og ca 180cm langt. 😎
Bortsett fra at kronekursen har kollapset denne uka , noe som tilseier at lasset på 5000 fisk koster nær 50.000mer fra vi kom til vi dro har vi hatt en utrolig flott tur . Bra vær og fine fisk ❤

eidsvold1814

Well-Known Member
I går fikk vi se noe unikt svømme rundt blant tategoien til Kaneko . Var helt magisk syn 😂😂og ca 180cm langt. 😎
Bortsett fra at kronekursen har kollapset denne uka , noe som tilseier at lasset på 5000 fisk koster nær 50.000mer fra vi kom til vi dro har vi hatt en utrolig flott tur . Bra vær og fine fisk ❤
det var vel Thore 😂 pleier ikke han alltid henge rundt de dyreste fiskene:)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Da er alle mann alle hjemme.
På bilde jeg lurte på on noen kjente igjen ? Var dette av vinner fisken i Japan 2020
Grand Champion fra Dainichi. Denne tok vi ikke med hjem 😀, men siden alle fly mellom Kina og Japan er stengt skjønte nok disse brødrene at 90% av markedet er vekk Inntil videre , og vi fikk hvertfall plukke bra fritt i år.
Ellers har det vært mye snakk om at vi turde å dra til Japan i disse virustider, men kommer hjem til nyheten om at det er nesten dobbelt så stor sjans for virus i Norge fremfor Japan .
i Norge er det nå 333.333 personer mellom hver smittede og i Japan er det 518.518 innbyggere mellom hver smittet.
Det var jo overraskende.
Nå gjenstår det å få alle fiskene vel hjem , pga mengde til Europa og Norge kommet disse 117 kassene på to sendinger.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Dette var fisken på bilde
Jeg kan tydelig se at jeg ikke er like god fotograf.
Så da kan dere bare tippe på, hvor Vakker fisk jeg egentlig har fanget selv 😂😂😂
.......
information.

Grand Champion, Kohaku, 93cm, Bred by Dainichi Koi Farm, Owned by Mr Pan (China)
Grand Champion,
Kohaku,
93cm,
Owned by Mr Pan (China),
Bred by Dainichi Koi Farm,
Handling by Dainichi Koi Farm

Vedlegg

Sist redigert:

eidsvold1814

Well-Known Member
blir sikkert ikke billig,alt for mange styrtrike kinesere :) moroa med verdens dyreste er vel over da alle rykter på nett sier den er død, 3min og 20 sek ut i denne videoen forteller dama som gjennomførte handelen pga av en kunde historien bak den dyreste i allefall

Ottar Bang

Betalende medlem
Da er alle mann alle hjemme.
På bilde jeg lurte på on noen kjente igjen ? Var dette av vinner fisken i Japan 2020
Grand Champion fra Dainichi. Denne tok vi ikke med hjem 😀, men siden alle fly mellom Kina og Japan er stengt skjønte nok disse brødrene at 90% av markedet er vekk Inntil videre , og vi fikk hvertfall plukke bra fritt i år.
Ellers har det vært mye snakk om at vi turde å dra til Japan i disse virustider, men kommer hjem til nyheten om at det er nesten dobbelt så stor sjans for virus i Norge fremfor Japan .
i Norge er det nå 333.333 personer mellom hver smittede og i Japan er det 518.518 innbyggere mellom hver smittet.
Det var jo overraskende.
Nå gjenstår det å få alle fiskene vel hjem , pga mengde til Europa og Norge kommet disse 117 kassene på to sendinger.
Vel disse virustider/greier er noe styr. Selv så får jeg ikke lov å gå på jobb av arbeidsgiver. Og når jeg har dratt på meg en bra forkjølelse, så har alarmen gått. Sitter her og venter.på at noen skal komme og teste meg for Corona i dag.

Topp