Hva er nytt

Koi hos tgreen 2020/2021

Arnfinn

Betalende medlem
Da ble 8 stk til av utefiskene flyttet inn i dag.

Så da er det jo noen flere bilder med kommentarer som hører med ;) :D.

Vis vedlegget 14946
Kohaku fra Murata. Roksai (6år) 75cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14947
Kohaku fra Dainichi. Nisai (2år eller en Ake Sansai). 72cm. Er nok Mesu (hun) denne her. Men har hvert litt i tvil, men når jeg ser på gattåpningen så ser det veldig ut som en hun.
Vis vedlegget 14948
Showa fra Isa. Yonsai (4år). 65cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14949
Showa fra Dainichi. Nisai (2år eller en Ake Sansai). 62cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14950
Kohaku fra Shintaro. Yonsai (mer enn 4år). 75cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14951
Showa fra Dainichi. Nisai (2år eller en Ake Sansai). 60cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14952
Kohaku fra Kyochan. Sansai (mer enn 3år). 75cm. Mesu (hun).
Vis vedlegget 14953
Kohaku fra Dainichi. Nisai (2år eller en Ake Sansai). 65cm. Mesu (hun). Denne her la egg i årets lek i utedammen.
Ja da har du vel så godt som fått inn all «yngelen og gullfiskene». Da er det vel koiene som ståt for tur da?
Om du ikke er ferdig med opptaket hadde det vært veldig moro og lærerikt å kunne vært med på sende Bassene tilbake til den innendørs sesongen, med lite plass ,lave teperaturer og nesten ikke noe mat.😭😩🤣🤣
Men det kan vel kanskje være farlig å få en tidligere yrkesfisker på plass når de største Bærtene skal inn. Kan jo plutselig få flashback og tro at desse skulle slaktes….
……🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Jeg har skjønt det slik at du kan mye om mangt i denne hobbyen, og jeg er forholdsvis ny i hobbyen, og har nok veldig mange «bit and bobs» jeg lurer på mtp koihold, filtrering, foring, utvelgelse at tosai/nisai……………spesielt når det gjelder utvelgelse av fisk har jeg MYE å lære.. gjør vel feilen som sikkert mange flere med meg gjør, og velger på utseende der og da. Det har jeg mange erfaringer med, og det er ikke mange som har truffet blink for å si det slik🤡🤣.
Føler nå har at jeg har kommet til et nivå hvor jeg vet hvordan type jeg skal ha i dammen, og leter bare etter disse frem til jeg har funnet de jeg vil ha. Har alt for mange» pondfillers» i dag og må kvitte meg med noen av de, men de kan jo bli gode fisker for noen som vil starte med koi, og de kan få kjøpt koi som ikke koster skjorta.
Så om du hadde tid og lyst en gang hadde jeg vært veldig glad om du kunne sette av noen timer til et aldri så lite besøk. Det var synd innedammen var tom sist jeg var hos deg, for den er noe et skikkelig skue når den er full av fisk.
PS Har gode vadere og som tidligere dypvannsdykker og fisker så er jeg ikke redd for vann🤣🤣🤣🤣🤣👌👍

Mvh Arnfinn Gribbestad

Sist redigert:

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Ja da har du vel så godt som fått inn all «yngelen og gullfiskene». Da er det vel koiene som ståt for tur da?
Om du ikke er ferdig med opptaket hadde det vært veldig moro og lærerikt å kunne vært med på sende Bassene tilbake til den innendørs sesongen, med lite plass ,lave teperaturer og nesten ikke noe mat.😭😩🤣🤣
Men det kan vel kanskje være farlig å få en tidligere yrkesfisker på plass når de største Bærtene skal inn. Kan jo plutselig få flashback og tro at desse skulle slaktes….
……🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Jeg har skjønt det slik at du kan mye om mangt i denne hobbyen, og jeg er forholdsvis ny i hobbyen, og har nok veldig mange «bit and bobs» jeg lurer på mtp koihold, filtrering, foring, utvelgelse at tosai/nisai……………spesielt når det gjelder utvelgelse av fisk har jeg MYE å lære.. gjør vel feilen som sikkert mange flere med meg gjør, og velger på utseende der og da. Det har jeg mange erfaringer med, og det er ikke mange som har truffet blink for å si det slik🤡🤣.
Føler nå har at jeg har kommet til et nivå hvor jeg vet hvordan type jeg skal ha i dammen, og leter bare etter disse frem til jeg har funnet de jeg vil ha. Har alt for mange» pondfillers» i dag og må kvitte meg med noen av de, men de kan jo bli gode fisker for noen som vil starte med koi, og de kan få kjøpt koi som ikke koster skjorta.
Så om du hadde tid og lyst en gang hadde jeg vært veldig glad om du kunne sette av noen timer til et aldri så lite besøk. Det var synd innedammen var tom sist jeg var hos deg, for den er noe et skikkelig skue når den er full av fisk.
PS Har gode vadere og som tidligere dypvannsdykker og fisker så er jeg ikke redd for vann🤣🤣🤣🤣🤣👌👍

Mvh Arnfinn Gribbestad
Hei ja.

Ja det hadde jo hvert hyggelig med besøk. Har mulighet nå alle dager egentlig de neste 3 ukene hvis det passer?
Tja kan jo litt om denne hobbyen. MEN har MASSE igjen å lære. Man blir vel aldri utlært i dette egentlig.
Nå er det 11 stk. større koi igjen ute. Har planer om å ta de inn i morgen. Hvis du har mulighet i løpet av morgendagen (lørdag 16.10) så er det jo bare å komme innom.
Og da kan vi jo snakke i mange timer vi hvis det er av interesse?
da kan jeg jo vise frem alle dammene her i gården i drift. For så fort utedammene er tømt så stenges de ned og gjøres klare for vinteren.

Arnfinn

Betalende medlem
Hei ja.

Ja det hadde jo hvert hyggelig med besøk. Har mulighet nå alle dager egentlig de neste 3 ukene hvis det passer?
Tja kan jo litt om denne hobbyen. MEN har MASSE igjen å lære. Man blir vel aldri utlært i dette egentlig.
Nå er det 11 stk. større koi igjen ute. Har planer om å ta de inn i morgen. Hvis du har mulighet i løpet av morgendagen (lørdag 16.10) så er det jo bare å komme innom.
Og da kan vi jo snakke i mange timer vi hvis det er av interesse?
da kan jeg jo vise frem alle dammene her i gården i drift. For så fort utedammene er tømt så stenges de ned og gjøres klare for vinteren.
Hei.
Ja det høres jo veldig bra ut det, blir spennende å se alt i drift. Da tar jeg turen oppover i morgen, kommer vel i 11-12 tida om det passer. Da snakkes vi da 😀

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da ble de siste 11 koiene som har gått ute tatt inn i dag med god hjelp av Arnfinn ;) 👍 .

Og som vanlig her er noen bilder av disse 11 dyra.

005.JPG
Kohaku fra Torazo. Yonsai (4 år). 68cm. Dette er en hun.
014.JPG
Benigoi fra Dainichi. Nisai (Var 2år i juni). 65cm. Dette er en hun.
016.JPG
Benigoi/Aka Hajiro fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette ser ut som er en han.
027.JPG
Kohaku fra Kyochan. Sansai (3år). 70cm. Dette er en hun.
039.JPG
Kohaku fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette er en hun.
043.JPG
Benigoi/Aka Hajiro fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 68cm. Dette er en hun.
051.JPG
Goshiki fra Ikarashi Ozumi. Sansai (3år). 50cm. Dette er en han.
054.JPG
GinRin Showa fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i Juni). 55cm. Dette er en han.
077.JPG
Maruten Showa fra Ojiya. Nisai (2år). 50cm. Dette er en hun.
Kohaku fra Marudo. Nisai (2år). 59cm. Dette er en han.
GinRin Maruten/Tancho Kohaku fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette er en hun.

Da var ENDELIG alle fisker tatt inn. Nå blir det å stoppe å pakke ned utstyr etc. på begge utedammene.

Sist redigert:

Arnfinn

Betalende medlem
Da ble de siste 11 koiene som har gått ute tatt inn i dag med god hjelp av Arnfinn ;) 👍 .

Og som vanlig her er noen bilder av disse 11 dyra.

Vis vedlegget 14960
Kohaku fra Torazo. Yonsai (4 år). 68cm. Dette er en hun.
Vis vedlegget 14961
Benigoi fra Dainichi. Nisai (Var 2år i juni). 65cm. Dette er en hun.
Vis vedlegget 14962
Benigoi/Aka Hajiro fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette ser ut som er en han.
Vis vedlegget 14963
Kohaku fra Kyochan. Sansai (3år). 70cm. Dette er en hun.
Vis vedlegget 14964
Kohaku fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette er en hun.
Vis vedlegget 14965
Benigoi/Aka Hajiro fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 68cm. Dette er en hun.
Vis vedlegget 14966
Goshiki fra Ikarashi Ozumi. Sansai (3år). 50cm. Dette er en han.
Vis vedlegget 14967
GinRin Showa fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i Juni). 55cm. Dette er en han.
Vis vedlegget 14968
Maruten Showa fra Ojiya. Nisai (2år). 50cm. Dette er en hun.
Kohaku fra Marudo. Nisai (2år). 59cm. Dette er en han.
GinRin Maruten/Tancho Kohaku fra Dainichi. Nisai (Var 2 år i juni). 60cm. Dette er en hun.

Da var ENDELIG alle fisker tatt inn. Nå blir det å stoppe å pakke ned utstyr etc. på begge utedammene.
Tusen takk for en trivelig og ikke minst lærerik dag i Porsgrunn.
Nå var det vel strengt tatt Sr & Jr som stod for innfangingen av fisken da. Mitt bidrag var å bikke en 60l balje 11 ganger 🤣.
Et fantastisk anlegg du har der, og en skikkelig trivelig kar er du oxo.
PS synes vel egentlig den Gohiki’n er alt for liten til å være 3 åring😜, så kanskje den kunne trenge litt klimaforandring?….🙄🙄🙄🤣🤣🤣

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Tusen takk for en trivelig og ikke minst lærerik dag i Porsgrunn.
Nå var det vel strengt tatt Sr & Jr som stod for innfangingen av fisken da. Mitt bidrag var å bikke en 60l balje 11 ganger 🤣.
Et fantastisk anlegg du har der, og en skikkelig trivelig kar er du oxo.
PS synes vel egentlig den Gohiki’n er alt for liten til å være 3 åring😜, så kanskje den kunne trenge litt klimaforandring?….🙄🙄🙄🤣🤣🤣
Jepp den kan jo trenge det.
Så den kan du få kjøpt til våren;) .

Topp