Hva er nytt

Koi hos tgreen 2020/2021

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da fikk jeg flyttet de fiskene som jeg har hatt gående i det minste karet i kjelleren over i det største.
Dette måtte gjøres nå slik at karet blir klart for de ny innkjøpte Japan fiskene som kommer i midten av Mars.

Fiskene som har gått i dette karet er noen kohakuer fra Yamatsu koi farm ( Sakai Niigata) og Yamabuki fra Wada.
Alle er nå Nisai Og varierer fra ca 35cm opp til ca 50cm for de største Yamabukiene.DSC_0002 (1).JPG
DSC_0035 (1).JPGDSC_0050 (1).JPGDSC_0062 (1).JPG

Her er noen bilder av fiskene i hvertfall.

KirstenK

Kasserer
Medlem av ledelsen
Nei disse er de som er igjen av de fiskene Tropex fikk fra Sakai i fjor.
Er ikke allverdens vekst på disse dessverre.
Ser ut som er lengre enn min fra samme balje. Men holder bra på fargen her. Forer heller ikke for vekst om vinteren. Det blir til sommeren :)

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da fikk jeg endelig flyttet ut noen fisk til den minste utedammen.DSC_0006.JPGDSC_0011.JPGDSC_0020.JPGDSC_0025.JPGDSC_0031.JPGDSC_0034.JPGDSC_0043.JPGDSC_0049 (1).JPGDSC_0055.JPG

Det ble flyttet ut 6 stk Yamabuki ogon fra Wada. Nisai(2års). Alle disse ser ut til å være hunner. Er fra 47cm og opp til 50cm.
Litt bleke etter en vinter i kjellern. Men håper de blir mer gule nå som de har kommet ut?

Så ble det tatt ut 3 stk Kohaku fra Yamamatsu (Sakai Niigata). Nisai(2års). Er fra 43cm opp til 47cm. Alle disse ser også ut til å være hunner.

Og til info så er de fleste av disse til salgs hvis det er interesse for det?
Her må jeg bare sortere etter beste evne føre jeg bestemmer meg for de 2 stk Yamabukier jeg har tenkt å beholde selv.
Er noen flere fortsatt i kjellern. Bilder av disse kommer her etter hvert som de blir flyttet ut.

Men her er noen bilder av fiskene. Ikke de beste, men det tar så laaaaang tid hvis jeg skal få helt bra bilder. Så disse får holde for nå ;) .

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
intressert i den øverste kohakuen jeg :)
Når det gjelder disse kohakuene jeg legger ut her så skal Vebjørn og Torbjørn få velge først.
Så når han har valgt, så er det fritt frem for andre.
Men fat mot ;) . Det kommer noen flere av disse etter hvert. Bla- 3stk fra Torazo som er noe større enn disse her.
So stay tuned. Oppdateringer kommer.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da ble det flyttet 8 fisk til fra Kjelleren til den minste utedammen.
Denne gangen var det de 3 siste Yamabukiene fra Wada. Her var det nå 2 hunner og 1 han. Så 8 ut av totalt 9stk er hunner :) .
Så det var bra sortering dere gjorde Arne og Bjørn Erik;). Str. på disse var fra 45cm og opp til 52cm for den største.
Så ble det også flyttet ut de 5 siste av Yamamatsu Kohakuene. Her var det 3 hunner og 2 hanner av det jeg kunne se og finne ut av.
Her varierte str. fra 38cm opp til 46cm.
Så det var ikke så hakkenes gæli dette synes jeg.

Og de største er fortsatt igjen i kjellern;):p.

Men her er noen bilder av fiskene.

DSC_0025.JPG
Hun. Og denne er 52 cm. Fin Fukurin. Så denne beholder jeg nok selv?
DSC_0044.JPG
Hun. 50cm.
DSC_0052.JPG
Han. 45cm. Denne er litt gulere enn de andre. Vurderer å beholde denne selv også?
DSC_0072.JPG
Hun. 45cm.
DSC_0105.JPG
Han. 38cm.
DSC_0121.JPG
Hun. 43cm.
DSC_0146.JPG
Han. 43cm.
DSC_0167.JPG
Hun. 45cm.

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Da ble de siste 9 og STØRSTE Nisaiene (2 åringer) tatt ut fra kjelleren og satt ut i den minste utedammen.

Det var 5 stk kohakuer fra Torazo som er fra 54cm opp til 59cm. Her er det 1 hann og 4 hunner.
Og så var det nye "Lillemor" da. Mukashi Ogon dame fra Yamaguchi.
I hvert fall så er den på småpene 66cm.(Var lengre enn målebandet i balja.). Det er den største Nisaien jeg har klart å få foret opp fra Tosai.
Og så var det de 3 siste som er Showaer fra Isa. Disse er fra 55cm opp til 60cm.

Her er noen bilder igjen av disse fiskene med en liten kommentar under hvert av bildene.

DSC_0009.JPG
Han fra Torazo. 59cm. Denne beholder jeg selv.
DSC_0048.JPG
Hun fra Torazo. 59cm. Denne skal også beholde selv.
DSC_0075.JPG
Hun fra Torazo. 54cm. Denne er solgt.
DSC_0084.JPG
Hun fra Torazo. 59cm. Denne er solgt.
DSC_0109.JPG
Hun fra Torazo. 55cm. Denne er solgt.
DSC_0137.JPG
Hun "Lillemor" fra Yamaguchi. Småpene 66cm. Og denne skal beholdes selv.
DSC_0181.JPG
Hun fra Isa. 60cm. Denne skal beholdes selv.
DSC_0216.JPG
Hun fra Isa. 55cm. Solgt/beholdes selv.
DSC_0229.JPG
Hun fra Isa. 56cm. Solgt/beholdes selv.
Den ene av de 2 siste Isa showaene er solgt. Merket de slik fordi personen som har kjøpt denne kan velge mellom en av disse to.
Den som denne personen ikke tar beholder jeg selv.

Så da var de største i det største karet i kjelleren tatt ut. Nå er det bare noen små koi og noen gullfisk igjen der som jeg får ta ut senere.
Det største karet skal tømmes helt. Full desinfesering med klorin og vannbytter føre det skal noen nye fisk i det.

Sist redigert:

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Det er noe som skjer med fisk fra T Green . Har fått tilbake en Karashi som har gått på beite hos Thore. Den svømmer opp på land og spiser gress. Er ikke fleip heller . Den var ikke sånn før. Den er drøye 90cm har selvsakt fått navnet kua 😀
Mukashi oppdretteren har vi bare besøkt en gang og tror få europere har besøkt han før.
D1F351D5-F15B-42F8-8485-590838113BD5.jpeg

Topp