Koi Auksjon hos Tropex onsdag 15 mai kl 18

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Koi Auksjon hos Tropex onsdag 15 mai kl 18
Auksjonen foregår i Fiskehuset.

Tropex ønsker til enhver tid å vise nye spennende fisk i Fiskehuset
Vi har ivrige samlere fra Skandinavia som legger turen innom for å titte etter nye koi for samlingen. Det er derfor viktig med ferskvare og vi har nå endel store koi som har gått her et år eller 3 og bør ut fra salgstankene her.
Disse + noen lovende ettåringer vil derfor auksjoneres bort 15mai kl 18 .

Vi regner med å finne frem 100-200koi som skal ut, og det kan ikke legges inn noen form for forhånds bud.
Dette fordi vi ikke har tid til å håndtere dette nå, og fordi det er litt ekstra gøy å komme på auksjon og alle koi starter på 10kr.
Du må derfor møte selv eller sende stedfortreder.
Vi forventer ikke høye priser, så vi kan love at dette blir dagen der store fisk forsvinner til rimelig pris.

For å gjøre det litt spennende vil vi også finne frem noen koi med høy verdi og selge med utropspris 10,-
Vi kommer tilbake med noen bilder av hva du vil finne på auksjonen senere.

Store koi selges enkeltvis og noen tosai (ettåringer) blir solgt med flere i posen .
Vi vil pakke alle fisk i poser med ren oksygen så den tåler frakt på over 24 timer. ( utover dette er det ingen garanti )

Tropex har noe utgått varer som også auksjoneres bort .
•Brukt , rekkefilter 2meter
•Hele brett med vannplanter
•Hva med et rustfritt tromelfilter til veiledende 40.000kr . Startpris 10kr
Selges til nevenyttig person som kan modifisere spyle systemet da vår erfaring er at Orginal løsningen ikke er tilfredsstillende til så dyr vare . Mer info om dette på auksjonen.
Video om filteret finnes F.eks her :
Alt med Startpris 10kr

Dersom du har koi eller gullfisk du selv ønsker auksjonert bort på auksjonen
Kontakt oss på forhånd hvordan vi praktisk løser dette.
Vi gjør auksjonen for deg vederlagsfritt.
Kravet vi stiller er at det selges med minstepris på 10kr.

Fiskene pakkes klare for transport før auksjonen starter og vi setter stor pris på om du tar med noen balje eller kasse for plassering av posene i bilen for hjemturen.

Vi gjør auksjonen unna raskt og håper på og klare dette på 2 timer😀. Møt opp litt i forkant for å få oversikt over objektene som vil auksjoneres bort etter nummerering.

Takk til dere som tipser andre dameiere om kommende auksjon

Adresse Tropex
Hallangsveien 91
1455 Nordre Frogn ( Drøbak )

Nye koi til 17 Mai helga ?
Vel møtt 15 Mai kl 18 .
5DD2B8BE-A211-4BCF-926E-9CC62E431141.jpeg

Sist redigert:

Arne

Administrator
Skulle gjerne tatt en tur, men etter mobbing pga lite fremgang på vinterhage og innedamprosjekt tør jeg ikke vise meg offentlig før jeg kan vise til fremgang🧐
Disse showaene fra Isa er flotte fisker og vil tro mange vil sikre seg disse.
Håper dere får en fin dag og at mange tar turen :)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Skulle gjerne tatt en tur, men etter mobbing pga lite fremgang på vinterhage og innedamprosjekt tør jeg ikke vise meg offentlig før jeg kan vise til fremgang🧐
Disse showaene fra Isa er flotte fisker og vil tro mange vil sikre seg disse.
Håper dere får en fin dag og at mange tar turen :)
😀, Du tenker å gjøre ferdig dammen før du ser på mer fisk . Noen sier det er riktig fremgangsmåte .

Hvor mange som kommer vet vi lite om, å auksjonere bort så mange og noen så kostbare koi blir spennende , men er nødvendig for å gjøre klar til neste leveranse.
1 leveranse er ventet inn om 1 uke . Da kommer det slørhaler og gullfisker på opptil 25cm .
Tok med 800 platy også 😀. Du har vel en liten innedam på gang som er for platy ?
Jeg vet disse klarer kaldere vann, men noen som vet hvor kaldt vann platy klarer en periode ?

Uansett blir det spannende å se hvor mange som går for 10kr og hva høyeste bud blir i morgen.

Sist redigert:

KirstenK

Kasserer
Medlem av ledelsen
Skulle gjerne vert på auksjonen, men jeg må jobbe kveldsvakt.. Hadde vært fint med en Kabuto… Noen som vil by for meg ? ;)

Arne

Administrator
😀, Du tenker å gjøre ferdig dammen før du ser på mer fisk . Noen sier det er riktig fremgangsmåte .

Hvor mange som kommer vet vi lite om, å auksjonere bort så mange og noen så kostbare koi blir spennende , men er nødvendig for å gjøre klar til neste leveranse.
1 leveranse er ventet inn om 1 uke . Da kommer det slørhaler og gullfisker på opptil 25cm .
Tok med 800 platy også 😀. Du har vel en liten innedam på gang som er for platy ?
Jeg vet disse klarer kaldere vann, men noen som vet hvor kaldt vann platy klarer en periode ?

Uansett blir det spannende å se hvor mange som går for 10kr og hva høyeste bud blir i morgen.
Jeg vil tro platy er nesten like hardføre som sverddragere, og jeg glemte igjen en liten gjeng jeg hadde i et uteakvarium i fjor, og de gikk ute til det var 4-5 grader i vannet..
Dette var nok en temp de ikke hadde klart lenge for de var litt i svime, men de kom seg ganske raskt og jeg har en god stim som er klar for et uteakvarium igjen.

Håkon

Super Moderator
Skulle gjerne vert på auksjonen, men jeg må jobbe kveldsvakt.. Hadde vært fint med en Kabuto… Noen som vil by for meg ? ;)
Jeg så dessverre ikke dette innlegget ditt før jeg kom tilbake fra auksjonen, Kirsten. Du skulle tatt en ringerunde, så hadde jeg kunnet ordne dette for deg :)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Det ble fanget inn ausjonsfisk for harde livet frem til auksjonen startet.
Ble vel kun en som gikk på auksjonen , mens resten ble igjen .
Det går derfor Kabuto 1 åringer 25cm, 2 åringer 35cm og treåringer 50cm her.

KirstenK

Kasserer
Medlem av ledelsen
Jeg fikk tak i Thore på dagen, men tipper det var litt kaos hos dere når auksjonen startet . For 3 timer etter auksjon begynte ringte han. Fisken hadde blitt litt dyr for meg tror jeg. Og for stor. 1 åringen og 2 åringen var ikke med på auksjonen?

Topp