Kjør på med info ang fra egg til yngel til fisk

Jeg har hatt masse lek i dammen og la ut endel granbar som jeg nå har i et akvarie på dam kanten med dam vann i hvor lenge kan granbarene ligevi vannet uten og lage forurensing ?

1D7F44DA-060B-4B8D-9495-5C88B5BA4298.jpeg

Jeg gjorde dette sist sommer og men fikk ikke mange fiska ut av det så forklar gjerne deres erfaring og måte og gjøre dette på

Jæren

Vis vedlegget 14523

Tror det er lurt med bevegelse i vannet. Kanskje en luft stein hadde vert en god idé.

I et såpass lite kar vil råtnende egg og gammal moro ganske raskt gjøre vannet for forurenset for nyklekket yngel. Småyngel er ganske sårbare for ammonium, nitritt og nitrat. De tåler bare en brøkdel av hva større koi gjør.
Så her må det byttes vann, og vannet må ha samme temp, for de er ikke så glad i brå temp forandringer heller. Men så snart eggene er klekket bør granbar bort for at ikke de skal forurense vannet

Kan jeg få 10-20 gull fisk er jeg fornøyd 👍

73F7A13D-0400-40C4-A5FF-87AED6A20370.jpeg