Jeg mener å huske at det er den enkelte kommune som bestemmer dette.. Gi oss en dag eller tre så skal du få et mere nøyaktig svar.Ja jeg ble ikke helt klok av dette
Finner utrolig lite som er om hagedam har foreningen noe oppdatert oversikt over held delen rundt det med tek17 ?
Interessant det du er inne på og skjønner jo at du er i byggebransjenDet jeg ikke finner ut av farta er i forhold til tek17
Kan man etter tek 17 både stå som ansvarlig og utføre jobben sjøl eller må det det være folk med ansvarsrett / fag kompetanse som står for utførelsen ?
dette vil jeg gjerne ha svar på og gjerne link til det i lovverket
Ja det et mange regulereringer og lover som kan tre i kraft. Og som jeg skrev har str noe å si. Det er en formulering også som sier noe om vesentlige masseforandringer. Og noe om at en stor dam/brønn kan være en risiko med hensyn til oversvømmelser feks. Så tror at det å samle alt som kan påvirke alle mulige hagedammer blir like forvirrende som du synes det ser ut i dag. Hvis det er snakk om en stor dam, og man vurderer det som søknadspliktig så hør med kommunen. Men forvent litt trøbbel, fordi det er mye enklere for en kommune å si nei enn ja. Nei betyr at de ikkeVis dammen er over bakkenivå så regnes den in som utnyttelsesgrad på tomta osv står så mye rart og. Ingen ting står hverken lett leselig eller samlet bare henviser til ditt og datt mitt i setningene osv
Jeg klarer ikke og få en sammenheng når man må kødde så mye frem og tilbake i regler og lover og paragrafer![]()