Hvor på forumet postes....?

Fiskesmurf

Betalende medlem
Hvor på forumet skal tekniske/praktiske dam-tråder og prosjekttråder?

Det er liksom bare en forumsdel for nybegynner-spørsmål og et for konstruksjon dam-filter...og et for fiskeløse dammer...

Hvor poster vi alle de andre trådene som omhandler fiskedam og dertil tekniske og praktiske tråder?

Auda... det var kanskje ikke pent å åpne sitt første innlegg på forumet med et slikt spørsmål!!!???

Jaja...sånn ble det bare...

Hadde det forresten vært en idè med en "Presenter deg selv"-forumsdel?

mvh

Terje Normann

Tone

New Member
Det kan sikkert legges under løst og fast :) og man kan bruke tips og ønsker til foreningen ang forumsdel :)

Mvh Tone

Fiskesmurf

Betalende medlem
OK...
Jeg er vant til fra andre forum at "Løst og fast" brukes mer til Off topic posting.... Derfor tenkte jeg ikke på den forumsdelen for "relatert" innhold...Og jeg så på "tips og ønsker til foreningen" som et forum som ikke gjalt forumet, men foreningesn... siden denne forumsdelen heter "Om forumet"...

Håper ikke dette leses som kverulering, men bare er et svar i forhold til min forumserfaring fra før og ut i fra slik jeg selv oppfattet forumsinndelingen her...

mvh

Terje Normann

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Velkommen hit Terje!!
Ser ikke dette som kverrulering i det hele tatt :) Takk for hyggelig snakk under messen foresten :) Alltid hyggelig å møte damfolk, og ekstra hyggelig når de ikke bor lengre unna.
Vi tar imot tanker omkring forumet med åpne armer, og forandrer selvfølgelig på ting som er i medlemmenes interesse.
Det med forumtråder er etter min mening en ballansegang. Nok tråder til at det er lett å finne hvilken tråd man skal poste noe under, men ikke så mange at det blir vanskelig å finne igjen.
Konstruksjon/dam filter er en tråd som er ment for alle tekniske prosjekter.. Så her kan du poste slikt etter min mening.Kanskje bytte navn til Dambygg og teknikk??
Vi har jo en egen side med personlige "om meg" og her er det vel naturlig å legge inn en presentasjon av seg selv.
Men en tråd med personlige tråder kunne kanskje vært ok.. En "Meg og mine prosjekter" Der alle hagedamprosjekter vi har kan postes.
Vi tar gjerne en liten diskusjon på dette her :)

Sist redigert:

Fiskesmurf

Betalende medlem
Ja, Hei og takk for et hyggelig møte med deg og alle dere andre medlemmer jeg har truffet på messa til nå.
Det har vært kjempehyggelig.

OK, Arne, men da missforsto jeg forumstittelen, for det står ikke "Konstruksjon dam/filter" men Konstruksjon dam-filter" med binnestrek, og da missforsto jeg det og tenkte det var en forumsdel i likhet med den vi har på Gullfiskene.net som heter "Filtrering".

Jeg er fryktelig enig med deg Arne, ang. at det her finnes en viktig balansegang mellom mange nok, og for mange forumsinndelinger.
Dette er noe jeg har tatt med Carpman på G.net også.
Der må vi få ryddet kraftig. Det er alt for mange plasser å poste da man kan både poste rett under selve forumsdelene og der ved siden av er det spesifiserte "SUB-forum" underforum.
Alt for mye å forholde seg til.

Hvor er den Om meg-siden henn??? Jeg har ikke sett den.

Sist redigert:

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Hvis du klikker på "Din profil" i den øverste menyraden til høyre kan du redigere hva som skal stå på din profilside.
Hvis du etterpå klikker på ditt egen nick.. Feks øverst der det står velkommen "ditt nick" så ser du hvordan din profil ser ut for andre som ser på profilen din.

Topp