Hagedamtreff 27 Juli

Hagedamtreff hos familien Skaara og Fonhaven lørdag 27 juli KL 13.00
Vi starter hos familien Skaara i Varveien 30, 3160 Stokke.
Google maps link
Der vil det bli servert litt vafler og kaffe mens vi ser på dam og anlegg.
Senere på dagen i ca 15-16 tiden drar vi til Jørgen og Hege (Fonhaven) i Tønsberg. Adresse: Åsgårdstrandsveien 83, 3153 Tolvsrød.
Google maps link
Det er en kjøretur på drøye 20 minutter. Hos Jørgen og Hege vil det bli grilling og kos utover kvelden.
Det er også mulighet for å bli over til søndagen for de som måtte ønske dette. Det er plass for å parkere bobil/campingvogn i nabolaget for de som ønsker, men gi beskjed om du ønsker dette.
Vi håper så mange som mulig har muligheten til å komme. Skriv gjerne om du kommer slik at vi vet sånn ca antall.
Alle er velkomne, både medlemmer og de som lurer på om dette er en forening de kunne tenkt seg å bli medlem i.

Har du vært medlem før, men ikke er nå kan dette betales på stedet. Vi har vipskonto.
Temaet vi tenker å prate litt rundt er vannkvalitet og filtrering. Har du en dam du lurer litt på om vannkvaliteten er bra så ta med en flaske med vann fra denne,
så tester vi og kanskje vi kan komme med forslag til hva som bør gjøres.
For å få riktig resultat, bruk feks en halvliters brusflaske og fyll flasken helt full og sett gjerne på korken under vann. Skyll flasken godt før bruk.
Oppbevar flasken mørkt på veien.

Torstein

Brillefint opplegg!
Vi kommer, Anneke og Torstein.

Vi tar med en flaske vi også, ildvann, den blir oppbevart både kaldt og mørkt.

Vi har ikke tomannstelt, det bytta vi bort i barnevogn, men vi prøver å få til en overnatting. Vi trenger ikke mye plass
Image_1562261361.jpg

Ohoy!

Vi kommer også, og vurderer en eller annen overnattingsform i telt, bil, hotell.. Vi ser ann været.

Fondammen

Super Moderator
Da har Thore reservert gjesterommet 😀Vi har ikke så stort hus men kan fikse madrass til i rommet i 2 etasje Arne og Elin 😀

Fondammen

Super Moderator

Vedlegg

jeg tar gjerne noen :D

Vil takke for besøket i 2 flotte hager med kjempe fine dammer og fisk ❤👍 og utrolig hyggelig vertskap :)masse og se på både i vann og på land:Dher var det masse insprirasjon og finne for de fleste vil jeg tru og bare glade og positive folk vi fra Sørlandet koste oss veldig så dere ser nok oss ved flere treff fremover 👍

Her er det viktig å plukke den yngelen med best potensiale 👍
Det er lett 😀😀😀
Det er 2 flotte Vestfold hager å besøke , så håper det blir folksomt .

vi slapp den jobben av mange hundre yngel har jeg 3stk som er i live og roy har 2 stk jeg trur de var for små til og tåle og bli flytta enda

Takker for bra oppmøte og spesielt til de to familiene som tok i mot en gjeng nerder. Vi har fortsatt vår hagevandring. Først en tur til Thore og så tok vi Superspeed fra Larvik til Hirtshals, og er nå og ser på hager i Nordjylland. Mye flott å se på. Legger ut flere bilder og mer info når jeg kommer hjem til en pc :) 20190729_202603.jpg