Glassfiberdam på fjell

Gullfisken

New Member
Dette blei kjempefint Lars! Det ser jo ut som om det alltid har vært der. Et stykke uberørt natur. :) Likte spesielt godt den gamle trestammen med mose.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Mose er så genialt i bekk og kant .
Ser ut som bekken er laget for mange år siden.
Smart å prøve forskjellige mose typer , da får du testet hvem som trives.
Siden denne bekken ligger litt skjult for sola, tror jeg mosen skal trives her .
Flott utført Lars og Kristine .

LarsU

Super Moderator
Var selvfølgelig innom Tropex, og da kommer man ikke tomhendt hjem. Nå ble det UVC i sieven som er gjort klart for vinter når fiskene skal inn. Forhåpentligvis blir det mindre arbeide med å holde sieven rein.
371C316C-10D3-4F99-B882-5CC719CF5A82.jpegE9DF78E6-5361-4201-98EC-1371617BFE54.jpeg63512F15-9205-4A30-923D-CB6DB17A3AC5.jpeg0CA1E89D-2A05-4270-AB97-72EE8BEE7B3F.jpeg

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Har Kjetil lurt på deg en sånn 😀👍
Har aldri prøvd dette på Sieve selv, men hører flere sier sieven funker bedre .
Er sikkert litt samme forskjell som i trommelfilter

LarsU

Super Moderator
Ja Kjetil prakka på meg 😂
Neida var selvforskyldt og god å høre at det funker bra Lasse, er akkurat det med slim/ bakteriebelegg jeg har hatt og måtte spyle rista ofte. 👍

Arne

Administrator
Medlem av ledelsen
Har kjørt med UV-C under rista i mange år, og det blir MYE mindre vedlikehold. Dritten gror ikke fast i det hele tatt, og kun litt flushing trengs.
Før var det skrubbing, spyling med høytrykk og F..oldemor for å få den ren.

LarsU

Super Moderator
Har kjørt med UV-C under rista i mange år, og det blir MYE mindre vedlikehold. Dritten gror ikke fast i det hele tatt, og kun litt flushing trengs.
Før var det skrubbing, spyling med høytrykk og F..oldemor for å få den ren.
Fantastisk 😃

Topp