Hva er nytt

Fisk og plantehus hos Tropex

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Takk for hyggelige tilbakemeldinger .
Det drar seg til inne i huset og utedelen påbegynnes denne sessongen .
Det kom noen tusen fisk inn i i høst som skulle få gå seg til i kaldere vann, men når vi får sortert og klargjort er planen å hente 2500-3000 stk fra turen . Da håper vi utvalget av koi og gullfisk er bra til sessongen starter.

Ute har jeg lyst på en dam med disse 9AC6723E-2FF8-43B0-841F-04C7E406679F.jpeg

LarsU

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Nå kan Tropex drive salg av mynte som bi inntekt😂
Signalene sjøbad ønsker kortreist mat👍

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Syntes disse fra
Nå kan Tropex drive salg av mynte som bi inntekt😂
Signalene sjøbad ønsker kortreist mat👍
👍 jeg ser det skal 8 blader mynteblader i en Mojito drink , så det ser ut som vi har nok til hele restauranten .
Ellers likte jeg serdeles godt Mojitoen som ble servert på Alvern forleden.
Jeg var i toppform hele dagen derpå 🤣🤣

bert

Well-Known Member
Ja, jeg storkoser meg der nede om dagen.
Ifølge Kjersti er det Norges største furtebu 🤣
Du må stikke innom om du er på disse trakter Bert . Og er du i tvil om du lenger har plass til den ene shiroen, må du bare ta den med.
Bud = ca en flybilett til Japan 😀😀😀
Den er i form shiroen , men søstra er hvitere og snart passert 70 den å , så vi får se 🤣🤣 skulle gjerne tatt en tur, men driver med total opp pussing av leilighet til dattera så har 12 timers dager, lite tid til overs.

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Da er det 15 Oktober og vi holder åpent kun etter avtale i Fiskehuset.

Det har vært unormalt mye koisalg siste tiden og flere fra den store dammen er også gått siste ukene. Det er litt kjekt, da det blir plass til nye i Mars😀

Siden vi stenger i dag tok jeg meg tid til å filme 2 koi jeg liker fra salgstankene , utrolig at ingen har rasket med seg disse iløpet av sessongen, begge gikk i Nisai karet innerst (2000kr karet)

Disse ble kjøpt inn i fjord som jumbo tosai og har førøvrig gått her et drøyt år.

Nå er jo smaken på hva vi liker forskjellig, men med min dømmekraft er dette to super eksemplarer av Go Sanke.

Myatora Kohaku 40-45cm

Myatora Doitsu Sanke 40-45cm

Topp