Hva er nytt

Fisk og plantehus hos Tropex

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Vis vedlegget 11231 Her er noen Sjokolade brune gin rin Chagoi og sitrongule yamabuki fra en , ung , fremadstormende liten oppdretter bosatt i et veikryss
Jeg har hørt at hans Chagoi foreldre er fra Yamasaki og yamabuki foreldrefisk fra Izumia
Disse tosaiene er 12-15 cm .
Noen av dere har muligens fra denne stammen hjemme , da Arne solgte fra denne oppdretter i dam1 for en tid tilbake .
Noen som kan tippe navn på oppdretter ?
Dette burde jeg husket da.. :) Kan det være Marushin han het?

Øivind i Tropex

Well-Known Member
D08D06FE-7723-45CD-8F18-8452EB08387A.jpeg 598859C3-4C85-414A-AA6D-E64941FEC71E.jpeg 30D83A4E-6EFA-43FB-ABDB-2AE6D3CA8216.jpeg Nå som butikken har vinterstengt har jeg dratt på annen jobb i fjellheimen , men har satt igang siste runde i fisk og plantehus før frosten tar oss.
2 varmepumper er på vei inn og gulvleggingen har startet, en løsning så snø raser lettere av taket er også under ombygging .
Nå gleder jeg meg til å komme hjem å se .

Arne

Medlem av ledelsen
Ser ut til å bli veldig bra :) Nesten så det er synd man stort sett har det man trenger så man ikke har noen gode unnskyldninger for å komme en tur.
Bare vinterhagen er tett så kommer jeg nok :)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Du trenger ikke behøve noe , jeg trenger en som har lyst å lete i mikroskop .
Har 3000 nye fisk som skal dobbel sjekkes . Alle sammen . He he ..
Jeg gleder meg til å besøke vinterhagen på Mellum . Er altid noen spennende forsøk/testing som pågår.

Sist redigert:

Arne

Medlem av ledelsen
Lete etter parasitter er gøy, men vanskelig, så blir gjerne med på det :)

Roar

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Dette har blitt super bra:)
Blir med Jørgen en tur bort til dere på onsdag, bl.a. for en titt.

eidsvold1814

Well-Known Member
bedre "furtebu"kan vel ikke fåes:)ble litt antiklimax og gå inn i mitt 18kvm drivhus etter å ha sett sånne bilder,utrolig og fint det er blitt hos dere:)

Øivind i Tropex

Well-Known Member
bedre "furtebu"kan vel ikke fåes:)ble litt antiklimax og gå inn i mitt 18kvm drivhus etter å ha sett sånne bilder,utrolig og fint det er blitt hos dere:)
Helt riktig . Før gikk jeg i garasjen, nå stikker jeg i drivhuset.
Du kan jo få det veldig hyggelig i 18m2 drivhus, men er interessen for fisk så stor at den tar vel all plassen tro .-)

eidsvold1814

Well-Known Member
hehe,du kan så si:)men faktisk så er jo planen på Eidsvoll og få bedre plass også i drivhuset.få stablet 10000liters karet inn der og bli kvitt de to litt mindre som er der nå,bygger jeg filtrene utenfor,så har jeg ca 9kvm igjen inne :)

Håkon

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Ja, det har blitt et flott koihus :) med mye fine detaljer. Hvilke oppdretter er disse sankene i fra? Er det også doitsu varianter der?
Hvordan har temperaturen i vannet holdt seg i vinter?

Øivind i Tropex

Well-Known Member
Ja, det har blitt et flott koihus :) med mye fine detaljer. Hvilke oppdretter er disse sankene i fra? Er det også doitsu varianter der?
Hvordan har temperaturen i vannet holdt seg i vinter?
Dette er fjordårets jumbo tosai fra Myatora
Nå Nisai 30-40cm .
Det var få som handlet av disse i sommer fordi Jumbo tosai har uklare og svake farger .
Nå er fargene helt rå og tror disse forsvinner raskt til våren.

Arne

Medlem av ledelsen
Synes det ser ut som om du har mye fisk. Hvor skal de du kjøper i Japan gjøre av seg?
Ser ut som om dere har gjort litt finpuss siden jeg var der i høst, og nå varmer det vel godt de dagene sola våger seg frem :)

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Ja dette har blitt virkelig flott:cool:.
Dette må bare ses hvis man har anledning;).
Var en tur innom selv i går. Måtte ha mere for igjen:confused::eek::rolleyes:.

Topp