Farger og utvikling på Koi

hans-ole

Betalende medlem
Jeg og sikkert mange andre ønsker mere info om dette er sikkert ikke alene om og ha kjøpt fine små Koi som utvikler seg og mister det fine mønsteret og fargen som avgjorde at man kjøpte akkurat den koien
Kan ikke noen av dere med peiling forklare litt om hvilke typer som gjerne får mere av den ene fargen og mindre av en annen osv
Og hva man bør se etter på koia når man kjøper de og hvilken vei man kan forvente utvikling
Merker meg at etter noen få år i denne hobbyen så er ikke en Koi bare en Koi lenger og er ikje like gøy hver gang man har et fint utgangs punkt man har trua på som utvikler seg feil av hva man hadde håpet på og blir kjedelig og bare blir til overskudds fisk

noen som tar utfordringa ?Post gjerne bilder av de forskjellige typene med navn og så lærer vi litt om det og 👍

Anneke Osborg

Administrator
Medlem av ledelsen
Er ikke dette et fint tema på møtet hos Thore? vi snakket om at han kunne vi ha som tema utvelgelse av koi og hva som skal sees etter.

hans-ole

Betalende medlem
Et fint tema til treffet ja og enda finere og ha her så man kan se tilbake på det for med så mange Koi typer så må man ha god hukommelse for og huske hva som gjelder hvilken Koi type osv
Dette kan eks vis ligge så kun betalende medlemmer kan se det

tgreen

Administrator
Medlem av ledelsen
Er ikke dette et fint tema på møtet hos Thore? vi snakket om at han kunne vi ha som tema utvelgelse av koi og hva som skal sees etter.
Tar dette med meg å tar det med på treffet.
Blir litt på sparket. Men jeg gjør klar fremviser og bruker bilder jeg har på PC og skal etter beste evne prøve å forklare så godt som mulig både av utvikiling og utvelgelse av koi.

Topp