Siden også undertegnede har blitt litt i overkant inspirert av dette kurset så får jeg jo legge ut litt om det her og hva som jeg har gjort siden vi hadde denne utrolig hyggelige og inspirerende dagen på Nesodden.
Det første jeg gjorde var å begynne å google for å finne hvor jeg kunne få tak i det rette utstyret for dette fascinerende håndverket.
Fant frem til Foss Hageland som ligger på Røyken. De er vist de eneste i Norge som holder et lager av verktøy og bindetråd etc. her i Norge.
Derfor ble bindetråd i 1,5mm, 2.0mm, 3,00mm og 5,0mm samt et start sett med saks og annet fint verktøy samt et start sett for ompotting og rotbehandling bestilt.
Bildet under her viser noe av verktøyet i disse settene.
Så da var veien kort til å ta en runde rundt i Grenlandsområdet for å finne egnede "offer" for å bli (forhåpentlig) en brukanes Bonsai?
Så den første jeg har nå prøvd å få formet uten noe hjelp er en "Juniper Squamata" (Blue Star) eller Dvergeiner (Blue Star) på morsmålet.
Bildene under her viser prosessen fra innkjøpt plante til en "ødelagt" plante

.
Her må jeg bare si at her har jeg ikke noe snøring på hva jeg egentlig driver med

.
Men dette her er nok "learning by doing" som det heter på Nynorsk

.
Uansett blir artig å følge med på dette og om jeg klarer å holde disse i livet uten å ødelegge de totalt

.