Hva er nytt

Beskytte damduk mot grunn

Mette

Vi skal anlegge vår andre dam. Her vi bor nå er hagen laget på en masse med blanding av sprengstein på flere hundre kilo til grus og jord. Noen av steinene har vi fått heist opp. Andre har gitt dammen en mer organisk fom enn ønskelig. Det betyr at veggene har skarpe steiner som vi ikke har klart å pakke inn i jord/sand. Disse må dekkes over. Hva er det beste å gjøre?
Underdukene er jo så tynne, så tynne. Jeg ser for meg at et 5 cm lag med glava ville fungert. Mykt og føyelig. Min mann vurderer markmatter. Disse er stivere, og ikke like lette å forme til dammen, som selvfølgelig har fått en litt organisk form, ref. grunnforholdene.

Mvh Mette

Du får kjøpt veiduk i mange kvaliteter, og jeg ville satset på enten en av de litt solide kvalitetene, eller lagt de litt mer vanlige dobbelt.

Mette

Takk for kjapt svar, Arne.
Da stoler vi på at du vet hva du snakker om og forsøker veiduk ;)

dag

Active Member
Kjenner du noen som jobber i anleggsbransjen,fikser de deg garantert litt veiduk i klasse 3. Den er virkelig solid!👍

Øivind i Tropex

Et lag kl3 eler to lag kl2 anbefales.
Syntetisk Veiduk råtner ikke .
Aner ikke hvor du bor , men snakket med koidammen på Jessheim som også har kl 3 på lager