Besøk koidam til StenDag

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Småtassene spiser og vokser fint. Morsomt å følge med på utviklingen. Men minstemann sliter fortsatt. Når han har en pellet i sikte ,slår han brystfinnene i revers, og svømmer dermed vekk fra maten. En annen har for lengst snappet den. Treffer av og til ( ren flaks), men tror jeg får bruke en forings-ring så mmaten blir mer samlet. Da blir han vel bare skubbet vekk. Det er den hvite nederst på bildet.

Vedlegg

Arne

Nestleder
Medlem av ledelsen
Det er utrolig hvor klønete noen koi er. Har lagt merke til dette spesielt på nyimportert fisk. De har gått i dammer/tanker med tusenvis av fisk, og når de fores er det vel bare å prøve å komme seg opp til overflaten og åpne munnen og håpe at man treffer. Denne strategien passer jo dårlig når det er 10-15 fisk og det kommer noen få pellets på overflaten.
De pleier å lære seg det i løpet av noen måneder, hvis ikke går det jo dårlig.
Når det enda var lov hadde jeg noen vederbuk og også andre karper fra naturen, og der snakker vi om en litt annen treffsikkerhet :)
Noe har skjedd underveis i det som de kaller linjeavl :)

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Finner ikke igjen tråden om fargeforandring på gullfisk, så jeg skriver her:
Mine koi vokser og trives i drivhuset. 8 grader, bare varmet opp av 2 sirkulasjonspumper og en luftpumpe.
Før isen kom på dammen tenkte jeg å fange en svart gullfisk yngel som kunne holde de andre med selskap i akvariet. Der så den olivengrønn ut når den ble sett fra siden. Så skjedde det merkelige, originalfargen forsvant litt etter litt. Tilslutt en mørk strek i panna. Og nå ser den slik ut:

Utrolig hva varme gjør med fargene på gullfisk!

Topp