Showaene liker jeg godt. Spesielt hyggelig at oppdretteren, Shintaro, er en så flott fyr.
Legger med et par bilder som viser hvordan drivhuset er organisert. Fra selve tanken (øverst på bilde 2), renner det inn vortex-kammeret (på begge bilder). I innløpet der har jeg festet en finmasket skittentøy-kurv fra IKEA som tar i mot det meste av møkka. (Lærte det på Strømmen - og takk for det). Vannet fortsetter inn i vortexen der resten av møkka synker til bunns. Inn i et nytt rør til selve filtertanken (under "landgangen" på bilde 2), med matter, bioblokker og "Clarity-kuler" før det pumpes tilbake til fiskene. Dette har fungert bra i over 15 år.
Her er alt åpent, men om vinteren legger jeg isopor over de to filtertankene og dekker dem med plater som er fine å sitte på. (Landgangen er borte).Legger også en akvarievarmekolbe på 300 watt i IKEA´n. Fiskene får tak av de polykarbonat-platene (som står oppreist her). Med pumper og en normal vinter, holder da vannet ca 17 grader.
Noe liknende har jeg i kjelleren, for det er fint å gardere seg, hvis noe skulle ga galt.