Badat
New Member
Jeg var heldig og fikk invitasjon fra SteinDag om å besøke Koidammen hans. Stein er jo en veteran innen koi og hagedam. 46 år har han holdt på med fisk. Her er det litt å hente, tenkte jeg. Etter tillatelse fra SteinDag fikk jeg lov til å legge ut bildene som jeg tok hos ham. Ikke det beste kvalitet på bildene som ble tatt med mobiltelefon, men hel OK.
Først et oversikt bilde av damsområdet.
Dere ser selve hoveddammen og steinhaugen på høyre siden.
Dammen er en natur dam. Alt tekniske utstyr ble gjemt enten under bakken eller inne i buskene. Dammen ble gjerdet inn med piggtråd så her må en passer seg. Det skremmer nok både små unger og fire ben på besøk.
Et nærbilde av dammen.
På venstre siden ser dere selve filtergravet. Filtergravet består av 3 deler: grovfilter, filterkammer og filter kombinert pumpehus.
Grovfilteret har en dybde på bare 2 meter. He...he.. Nesten like stor som selve dammen. Ikke rart at dammen har krystall klart vann.
Korrigert utgave: legg inn biildene på nytt
Først et oversikt bilde av damsområdet.

Dere ser selve hoveddammen og steinhaugen på høyre siden.
Dammen er en natur dam. Alt tekniske utstyr ble gjemt enten under bakken eller inne i buskene. Dammen ble gjerdet inn med piggtråd så her må en passer seg. Det skremmer nok både små unger og fire ben på besøk.
Et nærbilde av dammen.

På venstre siden ser dere selve filtergravet. Filtergravet består av 3 deler: grovfilter, filterkammer og filter kombinert pumpehus.
Grovfilteret har en dybde på bare 2 meter. He...he.. Nesten like stor som selve dammen. Ikke rart at dammen har krystall klart vann.
Korrigert utgave: legg inn biildene på nytt
Sist redigert: