Åpen Damdag Oslo 19.08.2017

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Da har jeg gleden å ønske velkommen til hagedamtreff lørdag 19. august fra klokka 13. Adressen er: Skjoldveien 42c, 0881 Oslo. Det er en sidevei til Maridalsveien, og den starter ved Coop Extra i Maridalsveien 350. Jeg bor i den andre enden av Skjoldveien. Ta av Ring 3 på østsiden av Tåsentunnelen, og følg Maridalsveien oppover.
Foruten titt på dam,drivhus, kjelleroppbevaring, og damprat, har jeg satt sammen et bilde-"foredrag" om en Japantur. Der er det parker i Kyoto, og innhøsting av mudderdammer i Niigata med ZNA-sjefen Kato, og rundtur med Peter Waddington (mannen som startet eksporten av koi verden rundt) og mye annet. P1050319.jpg P1050273.jpg

Sist redigert av en moderator:

Arne

Leder av Norsk hagedamforening
Medlem av ledelsen
Håper jeg får til dette Stein Dag, blir morsomt å se dammen og fiskene. Er jo en god stund siden.
Håper flest mulig har lyst og mulighet til å treffe likesinnede.

ThorG

Betalende medlem
åå nei,dette er den samme helgen som vi (ski jff) arrangerer fylkesmesteres i leirdruestil (hagleskyting) Håper jeg kan komme ved en senere anledning.

Torild

Betalende medlem
Da har jeg gleden å ønske velkommen til hagedamtreff lørdag 19. august fra klokka 13. Adressen er: Skjoldveien 42c, 0881 Oslo. Det er en sidevei til Maridalsveien, og den starter ved Coop Extra i Maridalsveien 350. Jeg bor i den andre enden av Skjoldveien. Ta av Ring 3 på østsiden av Tåsentunnelen, og følg Maridalsveien oppover.
Foruten titt på dam,drivhus, kjelleroppbevaring, og damprat, har jeg satt sammen et bilde-"foredrag" om en Japantur. Der er det parker i Kyoto, og innhøsting av mudderdammer i Niigata med ZNA-sjefen Kato, og rundtur med Peter Waddington (mannen som startet eksporten av koi verden rundt) og mye annet. Vis vedlegget 10531 Vis vedlegget 10532
Hei og takk for innbydelse. Vi er helt ferske når det gjelder både dam og fisk , så det skal bli spennende å se deres. Vi kommer. Torild

SteinDag

Æresmedlem av Norsk hagedamforening
Ser ut til at det er mange som har lyst til å komme. Det er hyggelig! Bare en drøy uke igjen. Det er også mulig, for de som er forhindret, å ta en titt en annen gang.

Håkon

Super Moderator
Medlem av ledelsen
Jeg kommer! Gleder meg til bilde-foredrag :) og til å se fine koi og dam. Dette blir trivelig.

Sist redigert:

Arne

Medlem av ledelsen
Yr kan melde at det blir oppholdsvær akkurat når det er treff, så værgudene er på vår side :)

Arne

Medlem av ledelsen
Tusen takk Stein Dag som åpnet hage og hjem for oss. Fin hage og dam, med klart og fint vann. En fin koisamling hvor man ser at klare fine farger holder seg bedre når ikke fisken vokser for fort. Flott å se bilder fra en innholdsrik Japantur. 20170819_125840.jpg 20170819_125915.jpg 20170819_125856.jpg 20170819_125902.jpg 20170819_125840.jpg

Topp