PDA

Vis full versjon : Koi Treff 2010 - Haugaland Zoo - Lørdag 12. Juni (Ny Dato!!)

Tommy
22-03-2010, 06:39
Haugaland Zoo er en ganske ny dyrepark. 41 mål stor med beliggenhet på Torvastad, Karmøy. Parken har flere store dammer med koi på opptil en meter, flere hundre eksotiske dyr, fugler, reptiler, m.m. På denne websiden kan du bl.a. se noen av innvånere i parken .

Vi vil få en guidet omvisning av Bernt Kai Velde som har bygget opp hagen i løpet av flere år. Restauranten vil by på mat når det måtte trenges og vil være vår sosiale oppholdsted. Vi legger opp til et familievennlig helgetreff. For de som kommer langveis fra er det mulig å overnatte i parken.

Vidar Alexander Risvold vil fortelle om sitt 300.000 liter damprosjekt.
Kirsten og Charly vil vise hvordan man sjekker for parasitter med mikroskop.

Her er det foreløbige program:
Tid 10:00 Parken åpner.
Tid 11:00 Foredrag av Vidar Alexander Risvold som vil fortelle om sitt damprosjekt på 300.000 liter bl.a.
Tid 12:30 Skrap & skop. Kirsten og Charly fra Koi.no vil ta skrap på noen koi og se om vi finner noen parasitter under mikroskopet.
Tid 13:30 Omvisning i hagen av eieren Bernt Kai Velde som har bygget hagen.
Tid 14:30 Lunsj på restauranten.
Tid 17:00 Parken stenger, men vi kan tilbringe resten av dagen i lukket selskap og bli bedre kjent med hverandre.

Inngangspris pr. voksen kr 200,-, barn under 10 år kr 100,- fri under 3 år

http://www.koi.no/koi-treff-2010/koi-treff-2010-01.html

www.koi.no
22-05-2010, 22:29
Det er en ny dato 12. juni og noen små justeringer til årets Koi Treff

Haugaland Zoo er en ganske ny 41 mål stor dyrepark med beliggenhet på Torvastad, Karmøy. Parken har flere store dammer med koi opptil en meter store, flere hundre eksotiske dyr, fugler, reptiler, m.m. På denne web siden kan du bl.a. se noen av innvånnere i parken www.haugalandzoo.no

Vi vil få en guidet omvisning av Bernt Kai Velde som har bygget opp hagen i løpet av flere år. Restauranten vil by på mat når det måtte trenges og vil være vår sosiale oppholdsted. Vi legger opp til en familie vennlig helge treff. For de som kommer langveis fra er det mulig å overnatte i parken.

Vidar Alexander Risvold vil fortelle om hannes 300.000 liter damprosjekt.

Peter Waddington vil holde et foredrag om koi dammer, japanske koi oppdrettere, om sykdom på koi og om parasitter.

Kirsten og Charly vil vise hvordan man sjekker for parasitter med mikroskop i praksis.

Her er det foreløbige program:
Tid 10:00 Parken åpner.
Tid 10:30 Foredrag av Vidar Alexander Risvold som vil fortelle om hannes damprosjekt på 300.000 liter bl.a.
Tid 12:30 Omvisning i hagen av eieren Bernt Kai Velde som har bygget hagen.
Tid 13:30 Felles lunsj på restauranten
Tid 14:30 Peter Waddington vil holde foredrag om:
1. Working pond animation pond from start to finish' - this shows filters being discharged.
2. Japan's Koi breeders and 'traits' of their Koi.
3. Parasite introduction.
Tid 16:30 Skrap & skop. Kirtsen og Charly fra Koi.no vil ta skrap på noen koi og se om vi finner noen parasitter under mikroskopet.
Tid 17:00 Parken stenger, men vi kan tilbringe resten av dagen i lukket selskap og bli bedre kjent med hverandre.
og ha grill m.m. utover kvelden.

Vil ta med meg en ERIC THREE filter slik at Peter selv kan fortelle hvordan den virker.

Inngangspris pr. voksen kr 250,-, barn under 10 år kr 100,- fri under 3 år
Mat og drikke betales for seg.
Ingen reservasjon eller bestilling, det er bare å komme og treffe noen KoiKichi 2

Arne
07-06-2010, 14:07
Er det noen herfra som har tenkt seg dit? Jeg kan desverre ikke dra, selv om jeg gjerne hadde villet. Det er selvfølgelig noe familielag den helgen.
Hvis noen skal dit, håper jeg det blir tatt masse bilder og lagt ut her.

Tommy
07-06-2010, 15:56
Blir litt langt å dra, men det hadde vært gøy:)

KirstenK
07-06-2010, 16:50
Har veldig lyst til å dra, tenker ennå..

Vidar-Alexander
07-06-2010, 21:48
Neida, det er slettes ikke langt.... :cool:

Arne
07-06-2010, 22:03
Dere får ordne litt samkjøring.. Både billigere og koseligere...

Fiskesmurf
08-06-2010, 15:35
Jeg skal dra...

Kjører over på fredag ettermiddag og hjem igjen på søndag.

Har ledeig plass i bilen.

tgreen
08-06-2010, 16:12
Skulle gjerne ha dratt, men må jobbe nå til helgen:mad::eviltongue:.
Får ta det en annen gang dessverre.

Tone
08-06-2010, 22:38
Dette vil jeg få med meg om jeg får det til å klaffe , og det ser slik ut nå :))))))

Tone
08-06-2010, 22:39
Blir litt langt å dra, men det hadde vært gøy:)

Kom igjen Tommy, ta med deg familien på en liten vestlandstur, dette blir bra :)

Tommy
08-06-2010, 22:46
Carina jobber på lørdag så hun kan ikke bli med..Venter en liten ladning med fisk fra Japan på fredag så det kan nok bli litt vrient....Men mulig det blir en hastetur på sparket:)