Vis full versjon : Doitsu sanke
eidsvold1814
03-09-2011, 13:43
Noen som har doitsu sanke som de skal selge?
Øivind i Tropex
03-09-2011, 22:13
Jeg skulle tro Tønseth på Hamar har noen igjen fra Shinoda.
Kontakt bertil på forumet her.
eidsvold1814
03-09-2011, 23:43
takker for tipset øivind,går for resten bra med de siste fiskene jeg kjøpte av deg også,selv om den ene bare ville ha frokost her et par dager,og veldig fornøyd med de jeg hovet selv bak butikken deres også
Øivind i Tropex
04-09-2011, 18:32
Ja dette er fine koi Eidsvold, men jeg trengte å få noen ut da det blir fult inne i vinter så da blir det vinn-vinn :)
Disse koiene ble faktisk solgt på koishowet i Holland .
Samme blodlinje,samme størelser, samme typer, samme alder,samme kvalitet, også kjøpt inn av Ornafish
Disse ble solgt på "messetilbud" for 295 euro stk.
Thore var med å tittet på disse (han som var innom når du var her og hentet de)
Ja dette er fine koi Eidsvold, men jeg trengte å få noen ut da det blir fult inne i vinter så da blir det vinn-vinn :)
Disse koiene ble faktisk solgt på koishowet i Holland .
Samme blodlinje,samme størelser, samme typer, samme alder,samme kvalitet, også kjøpt inn av Ornafish
Disse ble solgt på "messetilbud" for 295 euro stk.
Thore var med å tittet på disse (han som var innom når du var her og hentet de)
Stemmer det ja! De vi så på var akkurat like som de dere solgte ja. Og de sa at det var en VELDIG god pris de ble solgt for.
Nei dette var veldig flotte fisk for den prisen dere solgte dem for, det er sikkert. De jeg har gående her har vel vokst en ca 5cm i snitt siden jeg fikk dem:cool:. Ser ut til å være fisk som har godt potensiale dette her:):D.
eidsvold1814
05-09-2011, 20:27
Ja som nybegynner i dette miljøet er jeg kjempe fornøyd med fiskene jeg har fått kjøpt i år,uten at jeg har så veldig peiling så virker det til og være kvalitetsfisk alt sammen,kanskje en bedre start på hagedam fisken enn når jeg begynte med malawi,kjøpte rått og røti uten og tenke,selv om det har blitt en del flere koi en tenkt i år også,hehe,men ikke så lett med så mye fin fisk og få kjøpt
Ja som nybegynner i dette miljøet er jeg kjempe fornøyd med fiskene jeg har fått kjøpt i år,uten at jeg har så veldig peiling så virker det til og være kvalitetsfisk alt sammen,kanskje en bedre start på hagedam fisken enn når jeg begynte med malawi,kjøpte rått og røti uten og tenke,selv om det har blitt en del flere koi en tenkt i år også,hehe,men ikke så lett med så mye fin fisk og få kjøpt
Nei det er ikke lett å begrense seg. Har blitt litt mange innskjøp selv i år:rolleyes::p.
eidsvold1814
08-09-2011, 19:03
Så ble det to flotte doitsu sanke fra bertil,veldig fornøyd,men nå får det være nok fisk for i år,hehe,sitter i allefall igjen med masse fisk som jeg er kjempe fornøyd med+ at jeg igjen ble litt kjent med flere hyggelige mennesker på tønseth,og flere råd og tips fikk jeg også med på kjøpet,rart det skal ta sånn av i debutsesongen som hagedam eier,hehe,fortsetter dette så ender det vel med vollgrav rundt huset,hehe
Øivind i Tropex
08-09-2011, 19:34
Ha Ha , ja der kan du se. Team Hamar har doitsu, men du skal ikke høre på alt dem sier :cool:
Hadde vært artig å se bilder av disse doitsuene nå, de hevder nemmelig at de vokser en 5-6 cm i uka på hamar.og jeg så disse i fjord som 15-20cm. he he..
eidsvold1814
08-09-2011, 20:29
da er det nok lange uker på den sia av mjøsa,hehehe,selv tilbrakte jeg mine første 6 år på andre sia av mjøsa,østre toten nærmere bestemt,men vokst har de uten tvil ja,35cm den største av de den andre ca 2cm mindre
Øivind i Tropex
08-09-2011, 22:14
2 flotte Doitsu ja.
Sterke klare farger.
Dette er enten Conias eller Shinoda koi ?
JohnRichard
08-09-2011, 22:41
2 fine sanke`r der ja:)
Begge er shinoda og gått kaldt i vinter , men den ene broren som har gått varmt siden februar er 12-15 cm lengre mot 50 cm Øyvind og det er ikke så gal vekst også et par mano kohaku fra samme år nærmer seg 55 så gror gjør det :)
eidsvold1814
09-09-2011, 16:59
Kjenner ikke dere to kara særlig godt enda,men syns jeg aner en liten morsom greie dere to i mellom,med litt mobbing med glimt i øyet,hehe, men uansett hjelpsomme er dere begg to i allefall for en nybegynner
vBulletin® v4.0.0 Release Candidate 4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.