PDA

Vis full versjon : Egne fisker

Arne
10-01-2010, 21:49
Vi bør vel ha noen bilder av egne fisker her og?
Her er et bilde av noen koiyngel jeg har gående inne i et lite akvarie.
Disse er mellom 7 og 10cm nå, og de har begynt å få gode farger.

Disse er ikke sortert så mye enda, så som dere sikkert ser er det mange som ikke vil bli noe særlig, men tror noen av disse vil bli riktig så fine :-)

Øivind i Tropex
10-01-2010, 22:43
Bilde 1 er enten egenavl eller en liten usolgt tass, som har vokst seg storog fin i vekstdammen .
Bilde 2 er av Aoki fisk som Søren kjøpte for meg i Niigata, Februar 2007

Tommy
13-01-2010, 17:23
Noen av våre kjeledegger;)

tgreen
14-01-2010, 15:59
Bilder av fiskene her i gården fra innfangingen i høst

tgreen
14-01-2010, 16:03
Noen flere bilder

Tommy
11-04-2010, 17:22
I dag har vi hatt vårslipp her hjemme. På videoen kan dere se vår Kujaku på 55cm.
Han heter Cujo og er Carinas favoritt i dammen:)

Tone
11-04-2010, 19:32
Nydelig :) Ikke rart denne er Carinas favoritt :) Hvor lenge har dere hatt han ? gleder meg til mine blir mer tamme og store......;) Hva er veksten ca pr år ?

Tommy
11-04-2010, 19:43
Vi har hatt han i litt over et år nå. Når det gjelder vekst er dette veldig forskjellig fra individ til individ. Størrelsen har også en del å si. En fisk på 15cm kan bli over 1cm lengre pr uke, mens større fisk gjerne dabber av litt. Kraftig foring som gir kraftig vekst krever full kontroll på vannverdiene.

Hvis du klikker på bildene her kan du se målingene på hver enkelt fisk hos oss: http://damglede.com/fiskene.htm

Tone
11-04-2010, 22:27
Jøss, dette var inntresant Tommy :) mine ser jo ut til å ha stagnert da.....:( Disse jeg har ble jo kjøpt på butikk, kan det ha noe å si ? tenker på oppdretter osv... håper at de jeg har tinget til årsmøtet, klarer seg slik at jeg får et par, spennende å se de utvikle seg i fra de er så små :)

Vidar-Alexander
12-04-2010, 19:44
Koi som kjøpes i dyrebutikker, er ofte gammel i forhold til størrelsen. De blir sjelden skikkelig store. Å kjøpe rett fra oppdretter e.l. sikrer bedre kvalitet, og at fisken har hatt optimal oppvekst, istedet for å gå å stange i små butikk kar, med minimalt med mat. Så du kan nok ha større forhåpninger til de "ekte" Japanerne ja. :)