PDA

Vis full versjon : Tropex fyller 20 År

Øivind i Tropex
10-06-2011, 23:34
Kjære venner!
Tropex fyller 20År og dette skal feires med koifest og grilling i hagen hos Øivind en dag i slutten av Juni.
Mer info om dagen kommer når alt er på plass.
Vi MÅ bare fortelle litt..

Det var bestilt 20 kasser koi til festen, men så kom beskjeden fra japan om at koiene ikke kom da det var gjort en feil.:mad:
Vi ba om snarlig løsning og i dag fikk vi følgende mail fra Japan:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Tropex Guys,

Sorry that your orders were not added to the last shipment, next time you come here,
I will let you throw me in the pond, i will take Rob in with me.

Anyway, I am writing to tell you that today Maruju made us an offer for some of his
nisai, with newly added stock.
This mix has new fish that were not previously seen, and he has given us an offer
that is hard to refuse.
Nisai Mix: Showa, Kohaku, goshiki few, koromo few, 40-47cm. If we buy all of the
stock which is 130 pieces, we will get them for :):):):) Yen Each!... anyway...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, så da har vi like godt kjøpt alle.
130 koi på 40-47 + noen kasser med småkoi.
Hjelp!
Majuru er en av våre favoritter som avler på egen blodlinje.
For dere som husker bildene fra turen vår , var det han med goshikien til 250 ooo N.kr

Dette parti kjøpet er ifølge Ornafish årets beste , det tror vi på.
Fiskene har vi i tillegg tenkt å selge til nettopris for anledningen.
Video,priser og mer info kommer på tirsdag.

Det er kun Kina som kan vise til så stor økning i koiimport som Norge.
Dette er lagt merke til hos japanerne og vi gleder oss til feiring med kanon priser på kvalitetskoi på 20 års festen.

Ingen av disse koiene vil bli holdt av eller solgt før koifesten så vårt tips er :
Spar noen av feriepengene :)

Her er en link til info om Majuru:
http://www.niigata-nishikigoi.com/node/100
.

KirstenK
11-06-2011, 00:14
Det høres gøy ut;), men vis jeg kjøper noen flere fisker nå, så er det noen her som protesterer.. Men en grillfest høres moro ut også:D:D

P.S. Hvis jeg kjøper en, ikke si det til noen, det er ikke sikkert at han teller...:rolleyes:

Øivind i Tropex
11-06-2011, 00:36
He he, jeg har mistet tellingen selv jeg Kirsten.
Håper å se deg.

tgreen
11-06-2011, 10:20
Dette MÅ jeg bare være med på uannsett.
Rykker også nå litt i annskaffelse av mere fisk:p:rolleyes::cool:(som om jeg ikke har nok allerede).

Dette bare må bli bra Øivind og Ketil.

Arne
11-06-2011, 10:24
Det er flott dere feierer Ø :-) Men for å pirke litt så ble Tropex stiftet desember i 1991, og noe salg ble ikke startet før i 1992.
Men årstallet er riktig så Grattis!!

JohnRichard
11-06-2011, 12:33
Denne koifesten må jeg være med på:)Hmmm da må noen av skattepengen legges av, nå må jeg bare starte på dammen i år og