Vis full versjon : Kategorier
Hei.
Ser at siden tar form og at det blir bra , men jeg savner under kategorier en post som heter vannplanter eller planter til hagedamm . Håper ikke dett blir et nytt forum for kun damfisk , det er det jo så mange av fra før.
mbenjami
06-01-2010, 22:05
Det kan man prate om under løst og fast kategorien :) der kan alt diskuteres.
mbenjami
06-01-2010, 22:09
Ligger egne kategorier for dette på http://www.vannihagen.no og på andre forum. Veien fram er ikke staket helt ut enda. Alt er i oppstarten.
Hei.
Ser at siden tar form og at det blir bra , men jeg savner under kategorier en post som heter vannplanter eller planter til hagedamm . Håper ikke dett blir et nytt forum for kun damfisk , det er det jo så mange av fra før.
Hei Aage, som navnet sier så er dette en hagedamforening, altså alt som har med dam i hagen å gjøre. Enten det er planter, fisk eller det tekniske rundt. Dette spørs jo bare hva folk skriver om, og spør om på forum og i blogger.
Personlig er min største interesse fisk, filtrering og vannkjemi. Men har også drevet litt med planter av diverse slag. Mulig jeg prøver å skrive litt om dette etterhvert. Har du lyst til å engasjere deg litt og skrive om planter du har hatt, eller bare legge ut bilder så er dette helt supert.
Som en nystartet forening trenger vi engasjerte brukere og folk som stiller spørsmål :-)
Som Morten skriver kan du poste alt innen hobbyen i løst og fast tråden.
Øivind i Tropex
09-01-2010, 12:06
Som Aage skriver er det mye stoff om fisk, især hold av koi rundt på div forum.
Jeg tror de mest ivrige på forum har koi, derfor handler innlegg ofte om dammer med fisk.
Men jeg er sikker på at Moderatorene og medlemene her, etter hvert kommer med mye god info om vannplanter.
Syntes absolutt det bør komme en egen tråd som omhandler Planter i og ved dammen.
Det er vel veldig få forum som er kun for fisk. Det er vel heller det at det er veldig få som diskuterer planter.
Tror dere at det er behov for et eget forum for planter skal dere selvsagt få det:)
Vi har folk her som er dyktige på planter, og som har interesse for planter. Da er det viktig at dere gjør dere synlige og poster plante relaterte innlegg.
Foreløpig har vi kun et hovedforum som muligens må deles i underforum etter hvert som aktiviteten stiger.
Det er brukerne som avgjør hva som skal være på forumet, og som gjør et forum levende.
Så min anbefaling er: Diskuter planter,fisk,teknikk osv osv i løst og fast forumet.
Mvh Tommy
Fiskedamen
20-06-2010, 15:34
Fins det et eget bildegalleri her inne? Eller fins det bare bilder som er lagt ut i de forskjellige trådene?
KirstenK
20-06-2010, 17:39
Hvis du går inn på Fellesskap, så kommer du til bilder og albumer. Men jeg ser dessverre at det er bare jeg som har begynnt på et album, og den er litt mangelfull ennå. Jeg oppfordrer alle her inne å lage seg et album..:)
Det ligger en eller annen fei i systemet. Selv om man har gjort albumet offientlig blir det ikke synlig for andre.
Skal se litt nærmere på dette, eventuelt lage et nytt album som er mer brukervennlig:)
Ser ut til at vbulletin har laget en særs dårlig løsning på dette.
Har laget en midlertidig løsning nå. Hvis man gjør som Kirsten sier her vil man se albumene som er oppdatert siste året. Ellers kan man gå inn på den enkelte brukers profil å se albumet der. Dette er for kronglete, men jeg skal høre med styret om vi kan kjøpe en litt bedre album løsning:)
Fiskesmurf
20-06-2010, 21:56
Jeg synes det er en dårlig løsning å ikke ha en egen forumsdel for planter/vannplanter.
Dette fordi om man legger vannplante-tråder inn på Løst og fast-forumet...der hvor dere vil alle andre tråder som ikke hører hjemme andre steder...også skal postes... så vil vannplantetrådene drukne fort ned i lista fordi det er som dere sier...de fleste poster mest om koi/fisk...
Men nå er det jo en forumsdel som heter "Vannplanter og dam uten fisk", da....
Og ser vi på aktiviteten på det forumet så ser jeg ingen grunn til å dele det opp videre:confused:
Vidar-Alexander
22-06-2010, 21:33
Forumet til NHF var vel ment som et verktøy for foreningen og medlemmer i fokus.
Selve dam,fisk og plante kategoriene o.l. er derfor ikke for mye oppdelt, men mer generell.
vBulletin® v4.0.0 Release Candidate 4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.