PDA

Vis full versjon : Indiske kloreker

Arne
26-10-2010, 18:48
Hvis det er noen akvarister som har lyst på indiske kloreker så gir jeg bort ca 10-15 stk.
Hva kan man si om disse dyrene.. Hmm.. Noe positivt først, de spiser opp og utrydder pest snegler i et akvarie. De spiser ikke på planter, hvertfall ikke som jeg har oppdaget. De spiser forrester som ligger slik til at ikke fiskene finner dem.
De formerer seg raskt. De kan spise små yngel sies det, men dette var ingen stor plage hos meg. Voksne hanner får ganske store og lange klør. Som en liten kreps.
Må hentes hos meg i Aurskog..

Vidar-Alexander
26-10-2010, 20:49
Bare pass på at de har mat. Jeg glemte å mate mine, så de spiste opp all javamosen..... ;)

Forøvrig kan det nevnes at hannene har røde klør/"armer". Og de spiser også alger og holder det rent. Hardfør og fin reke, men bør ikke holdes med små, trege fisk som guppy, eller mindre reker. :) Har selv denne arten, og anbefaler den.

Arne
27-10-2010, 08:05
Disse her har ikke spes røde klør, muligens en anelse gul/oransje, men ikke mye å skrive hjem om.

Vidar-Alexander
27-10-2010, 14:54
Gi de litt reker innimellom, så kommer rødfargen. ;) Det er forresten kun de gamle hannene som har skikkelig rødfarge. :)

Arne
27-10-2010, 15:10
Ok.. Hadde noen gamle SVÆRE stygge hanner, men de er nå i de evige rekehimler.. Hvis ingen skal ha disse har jeg ikke hjerte til å avlive dem, så da får jeg se om jeg får frem rødfargen bedre med å gi dem litt reker :-)

Øivind i Tropex
13-12-2010, 22:29
Hvor kaldt vann trives disse i da ?
Lurer på om disse trives i en innedam med koi på 12-16 grader.

Vet akvarierekene er glad i litt kaldere vann en tropisk fisk.

Arne
15-12-2010, 13:05
Jeg vet faktisk ikke hva disse tåler av kaldt vann.. De har gått i vanlig tropisk ferskvann hos meg. Dvs rundt 25 grader.
Noen reker, som rød kirsebær skal vistnok tåle svært lave temperaturer, men alle disse rekene vil jo være et lett bytte for både koi og cicklider.